Koronawirus: o korzystaniu z usługi Odbiór w Punkcie przypomina Poczta Polska

Z rynku

przesyłka, poczta, koronawirus
Fot. stock.adobe.com/Iryna Tiumentseva

Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła dodatkowe środki ochrony oraz zmiany w procesie odbioru paczek, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz klientów korzystających z usługi Odbiór w Punkcie. To wygodna i bezpieczna metoda odebrania przesyłki.

#PocztaPolska: Sieć punktów odbioru działa stabilnie, a w przypadku punktów, w których zmieniły się godziny otwarcia lub zostały czasowo zamknięte, na bieżąco aktualizowane są informacje prezentowane na mapie #Koronawirus #Przesyłki #Bezpieczeństwo @PocztaPolska

Sieć tworzą placówki pocztowe, automaty Smartbox, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu.

W sumie to ponad 12 tys. punktów w całej Polsce. 

Zmiana organizacji pracy Poczty Polskiej

Wprowadzone ostatnio zmiany objęły m.in.:

‒ wydzielenie specjalnych stref bezpieczeństwa  w placówkach pocztowych, gwarantujących możliwość zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy klientem a pracownikiem;

‒  montaż ochronnych barier pleksi  przy kasach w punktach odbioru;

‒  ograniczenie liczby klientów  przebywających w tym samym czasie w Punkcie;

‒ zabezpieczenie punktów i pracowników  w niezbędne środki do dezynfekcji i ochrony osobistej; 

‒  zmiana procedury odbioru na bezdotykową, weryfikacje tożsamości w placówkach pocztowych i na stacjach paliw Orlen –  klient okazuje jedynie z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, następnie pracownik sam spisuje cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu na pokwitowaniu odbioru;

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>

‒ odbiór bez pokwitowania w placówkach pocztowych i na stacjach Orlen

– klient nie składa podpisu i odbiera przesyłkę bez pokwitowania.

200 Smartboxów

W ramach usługi Odbiór w Punkcie Poczta Polska udostępnia 200 automatów Smartbox, które znajdują się w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka, z  których można samodzielnie i bezpiecznie odbierać przesyłki.

‒ Obecna sytuacja epidemiczna stawia przed nami nowe wyzwania związane z zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa podczas odbioru przesyłek.

Dbając o wspólne bezpieczeństwo i komfort pracy kurierów oraz pracowników sklepów, a tym samym naszych klientów, wdrożyliśmy nowe, uproszczone procedury, dzięki którym ograniczamy kontakt osobisty do minimum.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>

Wiemy, jak ważne jest zapewnienie klientom stałego dostępu do tej popularnej metody odbioru przesyłek, szczególnie w okresie wzmożonych zakupów online i dlatego podejmujemy wszystkie możliwe działania mające na celu zagwarantowanie bezpiecznego korzystania z usługi  – mówi Rafał Makowski menedżer ds. rozwoju sieci click collect w Poczcie Polskiej.

‒ Sieć punktów odbioru działa stabilnie, a w przypadku punktów, w których zmieniły się godziny otwarcia lub zostały czasowo zamknięte, aktualizujemy na bieżąco informacje prezentowane na mapie, dlatego prosimy o zwrócenie uwagi na szczegółowe opisy  – dodaje Rafał Makowski.

Wszystkie aktualności dotyczące sieci punktów odbioru, godziny ich pracy oraz mapę punktów można znaleźć na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl.

Pracownicy i klienci pod opieką

Operator pocztowy wprowadził w ostatnich tygodniach wiele rozwiązań mających zapewnić bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. Spółka przekazała pracownikom płyny dezynfekujące, maseczki i rękawiczki jednorazowe.

Poczta zbiera także od pracowników ankiety o stanie zdrowia i poddaje ich kontroli temperatury ciała.

Źródło: Poczta Polska
Udostępnij artykuł: