Koronawirus w Polsce. Podniesienie do 100 zł limitu transakcji bez PIN

Bezgotówkowo

karta zbliżeniowa
Fot. Stock.Adobe.com/Production Perig

Największy polski agent rozliczeniowy eService testuje nowy limit transakcji bez wymogu kodu PIN i zaczyna wprowadzać go na swoich terminalach.

#eService: Wykonanie aktualizacji wszystkich urządzeń będzie możliwe dopiero po ponownym uruchomieniu obecnie wyłączonych terminali #PłatnościZbliżeniowe #LimitBezPIN #Koronawirus #POS

Organizacje płatnicze VISA, Mastercard i Diners Club poinformowały o wydaniu zgody na zwiększenie do 100 zł limitu  transakcji niewymagających autoryzacji za pomocą PIN.

Kolejny krok, to modyfikacja systemów płatniczych obsługiwanych przez agentów rozliczeniowych oraz banki – wydawców kart płatniczych.

Czytaj także: Koronawirus w Polsce. Płatności zbliżeniowe bez PIN-u do 100 zł, Visa i Mastercard podnoszą limity

Z uwagi na istotne znaczenie płatności bezgotówkowych dla ograniczania możliwości rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, udostępnienie nowych limitów transakcji bez PIN jest dla eService jednym z najwyższych priorytetów.

Pierwsze terminale eService będą gotowe w ciągu 1 – 2 dni.

Na stacjach benzynowych i w sieciach handlowych

Transakcje płatnicze, których można dokonać metodą zbliżeniową, czyli bez fizycznego kontaktu karty płatniczej lub telefonu z terminalem płatniczym są jednym z elementów profilaktyki przeciwdziałania rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2.

Do chwili obecnej, transakcje tego typu, o wartości nie przekraczającej 50 zł były zwolnione z konieczności autoryzowania za pomocą PIN, wpisywanego zazwyczaj na klawiaturze terminala płatniczego lub współpracującego z nim „pinpada” (dodatkowe urządzenia służące do podawania kodu PIN, podłączone do terminala lub systemu kasowego).

Podniesienie do 100 zł limitu kwotowego transakcji bez PIN, zmniejszy zdecydowanie liczbę transakcji wymagających kontaktu z terminalem.

Największy polski agent rozliczeniowy, eService rozpoczął uruchamianie terminali umożliwiających akceptację płatności zbliżeniowych bez PIN z limitem do 100 zł.

Pierwsze działają już w kilkudziesięciu wybranych sklepach, w których płatności są obsługiwane przez eService. Kolejne urządzenia uwzględniające nowy limit będą sukcesywnie uruchamiane w następnych sklepach, punktach handlowych i stacjach paliw.

Szacujemy, że już w ciągu najbliższego weekendu ich liczba może osiągnąć kilka, a nawet kilkanaście tysięcy.

Czytaj także: Płatności bezgotówkowe: szybko rosną obroty, a drobny handel spożywczy zamawia terminale płatnicze

Aktualizacja oprogramowania na karcie

Udostępnienie płacącym nowego limitu wymaga zmian m.in. w niektórych systemach sprzedażowych połączonych z systemami płatniczymi. Ważnym czynnikiem warunkującym możliwość skorzystania z podwyższonego limitu są także zmiany w systemach banków – wydawców kart płatniczych.

Bądź na bieżąco z tym tematem – zapisz się na nasz newsletter>> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>

W przypadku niektórych kart może się okazać, że do płacenia z nowym limitem konieczna będzie aktualizacja oprogramowania na karcie.

Wprowadzenie podwyższonego limitu transakcji bez PIN nie zmienia zasad wynikających  z regulacji europejskich – PSD2. Oznacza to, że nawet w przypadku transakcji na kwotę znacznie niższą niż obowiązujący limit, w niektórych przypadkach może pojawić się konieczność podania PIN, jako dodatkowej formy autoryzacji zwiększającej bezpieczeństwo obrotu bezgotówkowego.

Na razie tylko czynne terminale

Aktualna sytuacja wynikająca z ogłoszenia w kraju stanu zagrożenia epidemicznego sprawia, że znaczna część terminali płatniczych znajdujących się w zamkniętych sklepach i lokalach jest wyłączona.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>

Wykonanie aktualizacji wszystkich urządzeń będzie możliwe dopiero po ich ponownym uruchomieniu, co wpływa również na czas udostępnienia nowego oprogramowania.

Mimo niestandardowej sytuacji, w jakiej będzie wdrażana zmiana limitów, eService działa bez żadnych zakłóceń i jest w pełni przygotowany do niezbędnych działań z zachowaniem najwyższych standardów jakości, bezpieczeństwa i ciągłości usług.

Źródło: eService
Udostępnij artykuł: