Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakazuje rozpowszechniania w Polsce rosyjskich programów telewizyjnych

Gospodarka

W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła uchwałę w sprawie wykreślenia z rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych, programów rosyjskich.

Szyld KRRiT
Fot. stock.adobe.com/MOZCO Mat Szymański

W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła uchwałę w sprawie wykreślenia z rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych, programów rosyjskich.

W związku z rozpoczęciem przez Federację Rosyjską działań wojennych na Ukrainie, z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę w sprawie wykreślenia z "Rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych" następujących programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24, czytamy na stronach KRRiT.

Rada upoważniła Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do nadania decyzjom podjętym w oparciu o niniejszą uchwałę rygoru natychmiastowej wykonalności.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wykreślenie z rejestru oznacza brak możliwości rozprowadzania ww. programów w sieciach kablowych, platformach satelitarnych oraz platformach internetowych.

Operatorzy sieci kablowych i platform satelitarnych podają informacje o zastosowaniu się do decyzji KRRiT.

Udostępnij artykuł: