Krajowe finały Imagine Cup 2014 rozstrzygnięte

Polecamy

Poznaliśmy zwycięzców krajowych finałów Imagine Cup 2014. Nie jedna, ale aż trzy drużyny narodowe będą reprezentowały Polskę podczas światowych półfinałów konkursu Imagine Cup 2014. Power of Vision, We Code For Food i HotHead Balloon - to zespoły, które zdaniem jury najlepiej zaprezentowały się w kategoriach: Projekty Społeczne (World Citizenship), Innowacje (Innovation) oraz Gry (Games).

Poznaliśmy zwycięzców krajowych finałów Imagine Cup 2014. Nie jedna, ale aż trzy drużyny narodowe będą reprezentowały Polskę podczas światowych półfinałów konkursu Imagine Cup 2014. Power of Vision, We Code For Food i HotHead Balloon - to zespoły, które zdaniem jury najlepiej zaprezentowały się w kategoriach: Projekty Społeczne (World Citizenship), Innowacje (Innovation) oraz Gry (Games).

Wśród zwycięskich projektów znalazły się rozwiązania takie jak aplikacja dla osób niepełnosprawnych sterowana ruchami głowy i mimiką twarzy, system pozwalający leczyć przyczyny fobii u pacjentów oraz gra, której akcja toczy się w papierowym świecie bajek.

Podobnie jak w latach ubiegłych, współorganizatorem Imagine Cup w Polsce jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego, a honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerami wydarzenia są firmy: Acer, Billennium, DevCore.NET oraz Nokia. Wśród gości specjalnych tegorocznej edycji znaleźli się: Iwona Wendel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Jacek Guliński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Michał Boni, Minister Administracji i Cyfryzacji w latach 2011-2013, kandydat do Parlamentu Europejskiego.

"To co cieszy nas jako organizatorów konkursu to fakt, że z każdą edycją poziom prezentowanych projektów jest coraz wyższy. Jesteśmy pod wrażeniem tego, że prace, które możemy oglądać, są dobrze przemyślane zarówno pod kątem użyteczności, jak i biznesowego potencjału. Takie podejście wyjątkowo nas cieszy, ponieważ Imagine Cup to nie tylko konkurs technologiczny - to realna szansa na przekucie dobrych pomysłów w dochodowy biznes, czego przykładem jest firma DevCore - kiedyś uczestnik konkursowych zmagań, a dzisiaj partner Imagine Cup - powiedział Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii w polskim oddziale Microsoft.

Power of Vision - drużyna narodowa w kategorii World Citizenship

"Niezwykle cieszymy się ze zwycięstwa w kategorii World Citizenship. Zupełnie nie spodziewaliśmy się takiego sukcesu ze względu na to, że wszystkie projekty były na naprawdę wysokim poziomie. Dzisiaj robimy sobie wolne, ale już od jutra zabieramy się do ciężkiej pracy wiedząc, że poziom podczas półfinałów światowych będzie bardzo wysoki. Zdajemy sobie sprawę z kredytu zaufania, jakim zostaliśmy obdarzeni i zrobimy wszystko, aby godnie reprezentować Polskę" - powiedział Piotr Wrotny, projektant interfejsu, zespół Power of Vision.

Rozwiązanie Face Controller, zaproponowane przez zespół Power of Vision z Politechniki Rzeszowskiej, wykorzystuje Kinect for Windows i zostało stworzone z myślą o osobach niepełnosprawnych. Z pomocą aplikacji, użytkownik może kontrolować system przy użyciu ruchów głowy i mimiki twarzy. Dodatkowo aplikacja rozpoznaje mowę, dzięki czemu możliwe jest dyktowanie pojedynczych słów, wyrazów lub całych zdań.
140415.druzyna.02.500x374

Drużyna Power of Vision

Skład rzeszowskiego zespołu tworzą 4 osoby: Sylwia Perykasza, Norbert Pisz, Daniel Pomianek, Tomasz Pleśniak, które wspierał Tomasz Kapuściński w roli mentora. Projektantem interfejsu był Piotr Wrotny.

We Code For Food - drużyna narodowa w kategorii Innovation

"Startujemy w Imagine Cup już po raz trzeci i za każdym razem jesteśmy bardzo podekscytowani. Kolejny już raz zostaliśmy nagrodzeni i jesteśmy przeszczęśliwi, ale to nie jest nasze ostatnie słowo. Ludzie jeszcze na pewno o nas usłyszą. W kolejnych latach z pewnością będziemy zachęcać naszych młodszych kolegów do startu w Imagine Cup" - powiedział Marek Antoniuk z drużyny We Code For Food.

Phobos, stworzony przez drużynę z Politechniki Białostockiej, to system, który wykorzystując najnowsze technologie wirtualnej rzeczywistości i Microsoft Kinect, potrafi rozpoznać i leczyć przyczyny fobii u pacjentów (m.in. poprzez symulacje przygotowane przez specjalnie przeszkolonych psychoterapeutów).
140415.druzyna.03.500x333

Drużyna We Code For Food

W składzie białostockiej drużyny znaleźli się Marek Antonio, Łukasz Balukin, Wojciech Bancerzewski oraz Mariusz Dobrowolski. Swój projekt przygotowywali pod czujnym okiem mentora, Macieja Kopczyńskiego, zaś projektantką interfejsu była Anna Skobodzińska.

Drużyna otrzymała również nagrodę specjalną od partnera konkursu, firmy Billennium. Jak co roku było to wyróżnienie nietypowe - tym razem partner konkursu ufundował lot w tunelu aerodynamicznym.

HotHead Balloon - drużyna narodowa w kategorii Games

"Startując w konkursie, chcieliśmy sprawdzić, jak daleko możemy zajść na ścieżce deweloperskiego ninjutsu. Chcieliśmy także sprawić, aby baśnie braci Grimm i słowiańskie opowiadania stały się znowu bliskie dzieciom. Okazało się, że nie jesteśmy jedyni i to jest fajne, z tego się cieszymy" - powiedział Grzesiek Ziemba z zespołu HotHead Balloon.

Grupa studentów z Wyższej Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stworzyła grę zatytułowana Lore, przeznaczoną na platformy Windows, Windows Phone i Android. Gra umiejscowiona jest w małym, papierowym królestwie, w którym gracz przejmuje kontrolę nad elementami scenografii, dzięki czemu może usuwać przeszkody lub rozwiązywać zagadki.
140415.druzyna.01.400x242

Drużyna HotHead Balloon

Zespół w składzie: Ivan Mazur, Andrzej Michnia i Grzegorz Ziemba, przygotował swój zwycięski projekt pod okiem mentora, Mikołaja Birka.

"Rola tego typu wydarzeń jest kluczowa dla budowania innowacyjności polskiej gospodarki, ponieważ ona nie buduje się sama. Konkurs wyłania liderów, wymagając od nich dobrego przygotowania i współpracy. To dla studentów również pierwszy kontakt z rynkiem, pozwalający im zweryfikować pomysły i odpowiednio ukierunkować swoją kreatywność" - powiedział Michał Boni, były minister administracji i cyfryzacji, kandydat do Parlamentu Europejskiego. "To niezwykle ważne, aby wspierać rozwój kreatywności i rozwój gospodarki opartej na siłach cyfrowych".

Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. Polscy uczniowie, niezmiennie od 2005 roku odnoszą sukcesy w kolejnych światowych edycjach tego konkursu. Do tej pory aż 23 razy stawali na podium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 9 drugich i 7 trzecich. Wyłonienie zwycięzcy etapu krajowego Imagine Cup 2013 odbyło się 10 kwietnia w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.

Zwycięskie zespoły narodowe awansują do półfinałów światowych, które odbędą się w trybie online w maju tego roku. Na początku czerwca, dowiemy się, kto będzie reprezentował Polskę na finałach światowych w Seattle, podczas których zespoły powalczą o nagrody z puli wynoszącej 1 milion USD.

W tym roku organizatorzy Imagine Cup położyli szczególny nacisk na to, aby konkurs dawał studentom jak najwięcej okazji zdobycia nowych kompetencji i doświadczenia wartościowego z punktu widzenia potencjalnych pracodawców. Zarówno w obszarze IT jak i tak zwanych miękkich umiejętności takich jak efektywna komunikacja czy praca w grupie. Jak pokazują prognozy*, w ciągu najbliższej dekady liczba stanowisk, które będą wymagały od kandydatów sprawnego posługiwania się nowymi technologiami, wzrośnie o ponad połowę, do poziomu 77%.

Do ścisłego finału konkursu obok zwycięzców zakwalifikowały się następujące zespoły:

  • w kategorii Projekty Społeczne:

- CyberMeds (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie)

- LOK-I (Politechnika Rzeszowska)

  • w kategorii: Innowacje

- LevelUP (Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie)

- ScienceSergeants (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie)

  • w kategorii Gry:

- TheSpawners (Politechnika Rzeszowska)

- Unhandled Exceptions (Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu).

Druga runda finałów krajowych 10 kwietnia oceniana była przez VIP jury w składzie:

  • Katarzyna Rzehak - Dyrektor Kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego,
  • Bożena Lublińska-Kasprzak - Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
  • Sebastian Christow - Radca Ministra w Ministerstwie Gospodarki,
  • Rafał Albin - dyrektor działu nowych technologii w polskim oddziale Microsoft
  • Tadeusz Golonka - partner Business Potential Discovery i przewodniczący VIP jury
  • Michał Boni - Minister Administracji i Cyfryzacji w latach 2011 - 2013.

Materiały z tegorocznej polskiej edycji Imagine Cup są dostępne na OneDrive centrum prasowego. Warto również odwiedzić portal internetowy poświęcony konkursowi Imagine Cup oraz na oficjalnym profilu konkursu na portalu Facebook.

* Dane za US Bureau of Labor Statistics

O Imagine Cup 2014

Imagine Cup jest największym na świecie konkursem technologicznym dla studentów. To nie tylko rywalizacja wokół innowacji technologicznej lecz zarazem apel firmy Microsoft do ambitnych programistów oraz pasjonatów, by swój talent i kreatywność zaangażowali w tworzenie rozwiązań, które mogą uczynić świat lepszym, a nasze życie łatwiejszym. Konkurs co roku gromadzi tysiące pasjonatów, którzy zamieniają marzenia i pomysły w projekty i rozwiązania odnoszące się do konkretnych problemów naszych czasów. Imagine Cup jest częścią globalnej inicjatywy Microsoft YouthSpark, która ma na celu wsparcie 300 milionów młodych osób do końca 2015 roku.

Uczestnicy konkursu tworzą projekty technologiczne w trzech kategoriach Projekty Społeczne, Innowacje, Gry. W wyniku wieloetapowych eliminacji oraz finałów na poziomie poszczególnych krajów, wyłonieni zostają finaliści, którzy biorą udział w wieńczącym całoroczny konkurs finale światowym. Finały światowe są wielkim świętem innowacji oraz technologii i każdego roku odbywają się w innym miejscu na świecie. W roku 2010 to Warszawa gościła światowe finały Imagine Cup.

Tegoroczna edycja konkursu przeprowadzona zostanie w 3 głównych kategoriach:

  • Gry (Games) - uczestnicy tworzą gry na platformy Windows (PC lub tablet), Windows Phone, Xbox albo Kinect.
  • Innowacje (Innovation) - to miejsce dla najbardziej innowacyjnych, przełomowych i atrakcyjnych aplikacji stworzonych przy pomocy technologii oraz narzędzi Microsoft.
  • Projekty Społeczne (World Citizenship) - projekty mające na celu ulepszanie globalnych problemów świata przy użyciu innowacyjnych technologii.

oraz challenges, koncentrujących się na konkretnych technologiach i platformach:

  • Aplikacje Windows i Windows Phone - uczestnicy mogą zaprezentować swoje umiejętności w projektowaniu oraz budowaniu pary aplikacji na Windows i Windows Phone.
  • Aplikacje Office - w tej kategorii uczestnicy mają za zadanie stworzenie aplikacji webowej w jednym z języków: HTML, JavaScript, PHP, lub.NET i udostępnienie jej poprzez platformę Apps for Office.

Studenci mogą także brać udział w Imagine Cup Brain Games Challenge. Jest to comiesięczny quiz, w którym można zmierzyć się ze studentami z całego świata.

Źródło: Microsoft

 

Udostępnij artykuł: