Które narody podróżują najwięcej?

Bez krawata

Paszport, aparat, okulary przeciwsłoneczne, kapelusz leżące na mapie
Fot. stock.adobe.com/sebra

Trwające stulecie już teraz uznaje się za czas dominacji Chin, a najnowsza edycja rankingu Mastercard jest tego kolejnym potwierdzeniem. W opublikowanym właśnie raporcie specjalnym Global Destination Cities Index: Origins badacze przyjrzeli się, z których krajów pochodzi największa liczba turystów wyjeżdżających za granicę. Chiny kontynentalne wskoczyły z 7. miejsca w 2009 r. na 2. pozycję obecnie. Większa liczba turystów wyjeżdża tylko z USA.

Które narody podróżują najwięcej? Chiny na szczycie rankingu @MastercardPL

Ranking Mastercard Global Destination Cities Index: Origins to zestawienie lokalizacji, z których w podróż zagraniczną udaje się najwięcej osób, oraz krajów lub regionów najczęściej będących ich celem. Jak wynika z danych Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), na całym świecie branża turystyczna wygenerowała w 2018 r. rekordowe obroty o wartości 8,8 bln USD (około 34 bln PLN, 15 razy więcej niż PKB Polski) i stanowiła miejsce pracy dla 319 mln ludzi (ponad 8 razy tyle, ile mieszka w Polsce).

W tym roku najwięcej podróżnych pochodziło z USA, a na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się: Chiny, Niemcy, Wielka Brytania i Francja. Wzrosła też częstotliwość podróży w całym regionie Azji i Pacyfiku: Korea Południowa i Tajwan, które przed dekadą nie zmieściły się w pierwszej dziesiątce, w tym roku uplasowały się odpowiednio na 6. i 10. miejscu. Oto czołówka zestawienia krajów, z których pochodzi najwięcej turystów podróżujących za granicę:

1. Stany Zjednoczone
2. Chiny kontynentalne
3. Niemcy
4. Wielka Brytania
5. Francja
6. Korea Południowa
7. Japonia
8. Kanada
9. Rosja
10. Tajwan

Jakie miasta najczęściej odwiedzamy?

– Dzięki naszemu rankingowi lokalni urzędnicy i przedsiębiorcy mogą sprawdzić, jak podróżni wydają pieniądze w miejscach docelowych swoich podróży, żeby skuteczniej planować i promować swoją ofertę turystyczną. Dobrze prosperująca turystyka może być katalizatorem wzrostu przynoszącym korzyści zarówno turystom odwiedzającym dane miejsce, jak i lokalnej społeczności. Mastercard ze swoją wiedzą i technologią pomaga miastom i regionom wykorzystywać wiążące się z tym szanse — mówi Diana Robino, wiceprezes Mastercard ds. partnerstw w branży turystycznej.

Mastercard jest kluczowym partnerem technologicznym dla branży turystycznej na całym świecie. Firma oferuje m.in. rozwiązania z zakresu analityki dużych zbiorów danych, cyfrowej tożsamości, płatności bezgotówkowych i ich bezpieczeństwa, zarządzania ruchem turystycznym czy doradztwa w zakresie infrastruktury. Innymi słowy, Mastercard pomaga swoim partnerom z branży turystycznej lepiej zrozumieć wzorce handlowe i zapewnić ich klientom bardziej zintegrowane doświadczenia.

Które narody podróżują najczęściej?

Stawianie czoła wyzwaniom stojącym przed światową turystyką to zbyt duże zadanie dla jednej firmy branży czy administracji pojedynczego państwa. Połączenie zasobów z różnych dyscyplin i sektorów — w tym publicznego i prywatnego — umożliwia całościowe spojrzenie na poszczególne zagadnienia oraz tworzenie innowacji i bardziej zrównoważonych rozwiązań.

 

Źródło: MasterCard
Udostępnij artykuł: