„Kup teraz, zapłać później” dla biznesu już w Polsce

Bezgotówkowo / Z rynku

PastPay, usługa B2B "kup teraz, zapłać później” w Europie Środkowo-Wschodniej wchodzi na polski rynek.

Benjamin Berényi
Benjamin Berényi Fot. PastPay

PastPay, usługa B2B "kup teraz, zapłać później” w Europie Środkowo-Wschodniej wchodzi na polski rynek.

Już od sierpnia, dla polskich sklepów internetowych B2B dostępna jest usługa płatności odroczonych PastPay. Rozwiązanie to – wspierane przez wiodące fundusze inwestycyjne z regionu – dostępne jest już w pięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dostawcą usługi jest wielokrotnie nagradzany węgierski fintech Péntech.

Polski e-commerce B2B przechodzi okres dynamicznego wzrostu i to właśnie ten szybko rozwijający się rynek z dużym potencjałem innowacyjnym stał się dla nas wyzwaniem.

–  Pozytywne doświadczenie w pracy z polskimi przedsiębiorcami przyczyniło się do decyzji o wprowadzeniu naszych rozwiązań płatniczych nad Wisłą. Na Węgrzech sfinansowaliśmy już faktury o wartości ok. 15 milionów euro, teraz nadszedł czas, aby pomóc polskim handlowcom zwiększyć ich przychody – mówi Benjamin Berényi, założyciel firmy Péntech i twórca rozwiązania PastPay.

Jak działa PastPay?

PastPay działa na takiej samej zasadzie jak znane w Polsce PayPo czy Smartney dla klientów indywidualnych. W momencie finalizacji zamówienia klient biznesowy może wybrać w koszyku opcję “kup teraz, zapłać później”. W ciągu kilku sekund PastPay ocenia ryzyko kredytowe klienta i po pozytywnej weryfikacji otrzymuje możliwość odroczenia płatności za zakupy do 60 dni. W tym samym czasie płatność na rzecz sprzedawcy jest natychmiast dokonywana przez PastPay.

– W obecnej sytuacji gospodarczej terminy płatności wynoszące 30-60 dni mogą być bardzo pomocne dla nabywców biznesowych, ponieważ płynność na rynkach zanika, a potrzeby optymalizacji przepływu gotówki stają się coraz bardziej naglące dla firm – dodaje Berényi.

Mniejsze ryzyko, większe przychody

Dzięki wprowadzeniu płatności odroczonych do procesu kasowego, kupujący mogą zoptymalizować przepływ gotówki, a sprzedawcy zwiększyć swoje przychody aż o 30 proc. Ponadto, PastPay przejmuje ryzyko opóźnienia lub braku płatności ze strony kupującego.

Czytaj także: Ostrożnie z „Kup teraz, zapłać później” >>>

Węgierski start-up przyjmuje obecnie wnioski o integrację od polskich sklepów internetowych. Wtyczki PastPay są kompatybilne z oprogramowaniami Magento i WooCommerce, zapewniając szybki i łatwy proces wdrożenia. Wkrótce pojawią się także integracje z PrestaShop i Shopify.

Źródło: PastPay
Udostępnij artykuł: