Mali też mogą oszczędzać na prądzie!

Finanse i gospodarka

Szukanie oszczędności  jest  konieczne, by utrzymać rentowność firmy - wiedzą o tym przedstawiciele szczególnie małych firm.

Szukanie oszczędności  jest  konieczne, by utrzymać rentowność firmy - wiedzą o tym przedstawiciele szczególnie małych firm.

Coraz bardziej świadomi właściciele czy zarządzający firmami zdają sobie sprawę z faktu, że wydatki ponoszone na energię elektryczną nie są narzucone z góry i można je zoptymalizować stosując dwa rozwiązania. Jedno znane dotychczas - oszczędzanie poprzez zmniejszenie zużycia energii czynnej oraz drugie, dostępne od niedawna - poprzez zmianę sprzedawcy na takiego, który przyniesie realne korzyści finansowe dla firmy. Przed zmianą należy jednak  prześledzić oferowane rozwiązania, energia kusi ostatnio wszystkich, pojawiają się nowi sprzedawcy  i wiele podmiotów wkracza na rynek pod hasłem  dobrej ceny i konkurencyjnej oferty. Wszyscy sprzedawcy mają niedyskryminujący  dostęp do energii oferowanej przez wytwórców poprzez Towarową Giełdę Energii, na której zaopatrują się w prąd. Tu tylko w ciągu ostatniego roku hurtowe ceny zanotowały spadek rzędu ponad  20 proc. Na tym korzystają przede wszystkim więksi kupujący  z dużym zużyciem całorocznym.

Rachunek za prąd? Tylko w sezonie.

W poszukiwaniu ofert dla mniejszych podmiotów można trafić na specjalną propozycję dla tych niewielkich graczy biznesowych, którzy swój biznes skupili wokół sezonów wypoczynkowych, oferując swoje usługi głównie w wakacje czy ferie zimowe. Ci zarabiają tylko przez kilka miesięcy w roku. Pozostały czas jest "finansowo martwy". Niestety, nie zwalnia to przedsiębiorcy z ponoszenia kosztów choćby z tytułu dystrybucji energii elektrycznej. Energia dla firm - jeden z największych niezależnych sprzedawców energii, obecny od prawie trzech lat na naszym rynku proponuje rozwiązanie, które pomaga przedsiębiorcom uwolnić się od kosztów związanych z dystrybucją prądu, ponoszonych w martwym sezonie. Przy umowie właściciel firmy otrzymuje gwarancję, że będzie ponosił koszty związane ze zużyciem prądu jedynie w wybranym przez siebie okresie w roku. Jeżeli zamyka biznes na kilka miesięcy, nie ponosi żadnych opłat związanych z energią elektryczną: ani opłat dystrybucyjnych, ani opłat za sprzedaż energii ale w czasie nie dłuższym niż 8 miesięcy. Oszczędności dla najmniejszych firm zaczynają się od kilkuset zł rocznie, większe firmy, mogą liczyć na znacznie większe korzyści. - Proponując nową umowę sezonową, dajemy rozwiązanie dla biznesu aktywnego tylko przez część roku. Zwykle są to mali przedsiębiorcy, którzy zarabiają tylko w okresie wakacyjnym - tłumaczy Kamil Dudek, Kierownik ds. Rozwoju Nowych Produktów w Energii dla firm. W ramach takiej umowy pokrywamy opłaty dystrybucyjne ponoszone poza sezonem. Oczywiście naszych klientów wyręczamy we wszelkich sprawach związanych ze zmianą umowy  - dodaje.

Udostępnij artykuł: