mBank realizuje cele ESG: miliard złotych na OZE, mniej plastiku i emisji CO2, edukacja, wsparcie młodych artystów

ESG

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy mBanku zatwierdziło 31 marca Sprawozdanie Zarządu mBanku za 2021 rok, poinformował w komunikacie prasowym Bank.

mBank napis zielony, trzy kobiety i jeden mężczyzna
Źródło: mBank

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy mBanku zatwierdziło 31 marca Sprawozdanie Zarządu mBanku za 2021 rok, poinformował w komunikacie prasowym Bank.

Kluczowym elementem Sprawozdania jest podsumowanie działań z zakresu ESG, które są filarem strategii mBanku.

Sprawozdanie Zarządu, wraz z częścią dotyczącą zrównoważonego rozwoju, jest dostępne na stronie: https://www.mbank.pl/relacje-inwestorskie/wyniki/.

Czytaj także: Investors Dialogue on Energy – nowe unijne forum o zrównoważonym finansowaniu

Ochrona środowiska i klimatu

mBank dba o środowisko naturalne i przyczynia się do powstrzymania katastrofy klimatycznej. W 2021 roku:

- udzielił finansowania na duże instalacje OZE o wartości 1 mld zł, dzięki czemu emisje CO2 zmniejszą się o 2,58 mln ton;

- Bank o 40 proc. w porównaniu do 2020 roku zmniejszył własne emisje CO2;

- wydał niemal 100 tys. całkowicie cyfrowych kart płatniczych, dzięki czemu oszczędzono 500 kg plastiku;

-  29 proc. inwestycji klientów bankowości prywatnej mBanku zostało ulokowanych w strategiach zgodnych z ESG;

- Bank pozyskał 500 mln euro dzięki pionierskiej emisji zielonych obligacji.

Źródło: mBank

Czytaj także: EBI i PFR, zielone porozumienie strategiczne na pięć lat

Edukacja i pomoc

mBank angażuje się również kwestie społeczne, m.in. dotyczące edukacji w zakresie matematyki, cyberbezpieczeństwa i ecommerce, a także wspiera młodych artystów W ubiegłym roku Bank:

- przeznaczył 2,35 mln zł na projekty edukacji matematycznej prowadzone przez mFundację;

- wspólnie z klientami wpłacił ok. 10 proc. z ponad 224 mln zł zebranych przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy;

- zorganizował kampanię edukacyjną dotycząca cyberbezpieczeństwo, która trafiła do 11,6 mln osób;

- prowadził akcję Cyfrowe Rewolucje, zachęcającą firmy do rozwoju w e-commerce – strona projektu, gdzie publikowane są poradniki i przydatne materiały, miała 80 mln odsłon;

- Bank kupił kilkadziesiąt obrazów młodych artystów w ramach projektu „m jak malarstwo”. Dzieła zostały zaprezentowane na wystawie „m jak młodość” w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie.

Źródło: mBank

Czytaj także: Forum Bankowe 2022: Jak sfinansować transformację energetyczną?

Źródło: mBank
Udostępnij artykuł: