Media społecznościowe: Echo rozmów

NBS 2017/02

Rozwój internetu otworzył drzwi do innego wymiaru komunikacji. Zza biurka można rozmawiać z wieloma klientami jednocześnie, odpowiadać na pytania, wyjaśniać wątpliwości, podpowiadać, edukować, a nawet… ewangelizować. Bez kosztownych inwestycji, ba nawet za darmo, można szerzyć dobrą nowinę o banku, tworzyć społeczności, rozwijać markę, propagować szczytne idee. Czy banki spółdzielcze wykorzystały w 2016 r. ten olbrzymi potencjał, którym dysponuje sieć?

Dorota Zielińska

Niektórzy twierdzą, że nie ważne, co się mówi – dobrze czy źle – ważne, żeby mówiono. Jednak dla biznesu bankowego, który oparty jest na zaufaniu społecznym, kontekst rozmów jest istotny. To, czy klienci chwalą, czy ganią, ma przełożenie na wyniki ekonomiczne. Stąd też obawa o ryzyko reputacji, które pojawia się zawsze, jako ważny wątek podczas rozmów o wejściu w nowe kanały komunikacji, np. Facebooka. Społeczny wymiar internetu wniósł zmiany w sposobie prezentacji i obiegu informacji.

Zarządzanie informacją w kanałach internetowych jest trudną sztuką, oczywiście możliwą do opanowania, ale nie w takim wymiarze, do którego przyzwyczaiły nas kanały tradycyjne. W internecie, w któ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: