Medialny ranking uczelni. Uniwersytety coraz popularniejsze

Polecamy

Dbałość o wizerunek stała się w obecnych czasach dla uczelni jednym z priorytetów. Systematycznie spadająca liczba kandydatów na studia, związana z nadciągającym niżem demograficznym powoduje, że tylko szkoły uważane za najbardziej wartościowe, są w stanie przyciągać studentów i utrzymywać wysoki poziom kształcenia.

Agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadała, które uczelnie publiczne kładą największy nacisk na komunikację i cieszą się dzięki temu najlepszą renomą.

Wśród uniwersytetów klasycznych zdecydowanie najbardziej medialną szkołą w Polsce jest Uniwersytet Warszawski. W minionym roku akademickim (od 1 października 2011 do 30 września 2012) pojawiło się na jego temat ponad 44 tys. publikacji. W poprzednim rankingu przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w marcu, UW również zajmował pierwszą pozycję, ale zanotował wówczas niecałe 34 tys. publikacji.

121030.wykres.uczelnie.01.576x461

Wykres 1. Liczba publikacji medialnych na temat polskich uniwersytetów klasycznych w okresie 1 października 2011 – 30 września 2012. Badanie na podstawie monitoringu prasy, internetu, radia i telewizji

Wyniki analizy pokazują wzrost zainteresowania szkolnictwem wyższym w ogóle. To efekt przeciągającego się kryzysu, w warunkach którego rozwój i edukacja jest jednym z kluczowych czynników jego przezwyciężania. Jednocześnie w dalszym ciągu to uniwersytety klasyczne są tym typem uczelni, które najbardziej przyciągają uwagę mediów. Pomimo licznych głosów mówiących o niedoborze inżynierów na polskim rynku pracy, uczelnie techniczne przegrywają z uniwersytetami. Z kolei Uniwersytet Warszawski jest najbardziej medialną szkołą wyższą w Polsce, niezależnie od kategorii.

W klasyfikacji uniwersytetów klasycznych – w porównaniu do poprzedniego rankingu – UW powiększył przewagę na Uniwersytetem Jagiellońskim. Trzecią pozycję utrzymał Uniwersytet Śląski, do którego bardzo zbliżył się poznański UAM. Czwarta lokata należy do lubelskiego UMCS, który zdystansował Uniwersytet Wrocławski.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Udostępnij artykuł: