Michał Trochimczuk: wbrew przekonaniu, cyfryzacja polskiego sektora ubezpieczeniowego postępuje znacznie szybciej niż w Europie Zachodniej

Powiedzieli

Michał Trochimczuk, współzałożyciel i partner zarządzający, Sollers Consulting
Michał Trochimczuk Fot. Sollers Consulting

Niektórzy niemieccy ubezpieczyciele wciąż posługują się przestarzałymi systemami z lat 80. ubiegłego wieku, do których niezwykle ciężko jest wdrożyć nowe architektury. W Polsce nie ma takiego zjawiska – powiedział Michał Trochimczuk, współzałożyciel i partner zarządzający w Sollers Consulting podczas dorocznego spotkania blisko 200 decydentów z branży finansowo-ubezpieczeniowej Winetasting.

Cyfryzacja, rewolucja technologiczna oraz retrospekcja dokonań firmy były głównymi tematami poruszanymi podczas rozmów uczestników dziesiątego już spotkania zorganizowanego przez Sollers Consulting.

Ubezpieczyciele muszą nieprzerwanie ustosunkowywać się do zmian technologicznych. Ich decyzje w tej dziedzinie mają wymiar strategiczny, bo niewątpliwie odbijają się na sprzedaży nowych produktów oraz pozyskiwaniu klientów – uważa Michał  Trochimczuk, współzałożyciel i partner zarządzający w Sollers Consulting.

Działająca od 2000 r. firma wspomaga cyfryzację sektora finansowego. Sollers Consulting pomaga ubezpieczycielom z całego świata w wyborze i wdrożeniach centralnych systemów informatycznych.

Cyfryzacja jest niewątpliwie przedsięwzięciem skomplikowanym i kosztownym – przyznał Marcin Pluta, partner zarządzający i współzałożyciel. Zaznaczył jednak, że korzyści z cyfryzacji mają wymiar długofalowy, a brak reakcji na zmiany technologiczne może wprowadzić ubezpieczycieli w impas.

Macierzystym rynkiem Sollers Consulting jest Polska. Mimo prężnej międzynarodowej ekspansji nasz kraj pozostaje dla firmy rynkiem strategicznym. Świadczy o tym chociażby zapowiedź otwarcia nowego biura w Gdańsku. Polska jest także rynkiem wyjątkowym pod względem zmian technologicznych.

Bez innowacji ciężko jest sprostać rewolucji technologicznej. Z tego powodu Sollers Consulting od wielu lat prowadzi wewnętrzne prace badawczo-rozwojowe i śledzi najnowsze rozwiązania. Oprócz własnych innowacyjnych rozwiązań, których sztandarowym przykładem jest cyfrowa platforma RIFE, firma współpracuje także z wieloma zewnętrznymi partnerami. Jako członek Entreprise Forum Massachusetts Institute of Technology, firma wspiera start-upy ubezpieczeniowe.

Jak podkreśla Grzegorz Podleśny, partner, Sollers wciąż rozwija nowe kompetencje.

− W Japonii, gdzie otworzyliśmy oddział w zeszłym roku, obok wdrożeń centralnych systemów informatycznych zajmujemy się również Big Data – dodał.

Podczas spotkania partnerzy poświęcili szczególną uwagę ekspansji na rynek francuski. − Pozytywny przebieg projektów we Francji oraz potencjał rynku sprawił, że postanowiliśmy otworzyć filię w Paryżu – zapowiedział Pluta.

Degustację i prezentację winnic Torri Cantine i Rosarubra poprowadziła włoska sommelier i enolog Cristina Morando.

Udostępnij artykuł: