Mieszkanie na sprzedaż

Finanse i gospodarka

Rosnące zainteresowanie rynkiem nieruchomości nie zawsze idzie w parze ze sprzedażą. Niektórzy sprzedający borykają się z brakiem zainteresowania kupujących przez wiele miesięcy.

Rosnące zainteresowanie rynkiem nieruchomości nie zawsze idzie w parze ze sprzedażą. Niektórzy sprzedający borykają się z brakiem zainteresowania kupujących przez wiele miesięcy.

Winą za taki stan rzeczy obarcza się niewłaściwie przygotowanie mieszkania do sprzedaży.

Z odsieczą w takiej sytuacji przychodzi home staging. Jest to rodzaj usług opisywanych jako marketing nieruchomości. Nieprzychylni tej idei twierdzą, że kryje się za tym maskowanie wad mieszkania by zyskało na atrakcyjności. Jest to jednak dużo bardziej skomplikowana sztuka polegająca raczej na uwydatnieniu zalet i tworzeniu takiej atmosfery, by kupujący poczuł się jak we własnym domu.

Pierwszym krokiem, który powinien być podjęty przez sprzedającego jest wysprzątanie mieszkania. Zabieg taki sprawia, że potencjalny kupujący czuje się w takiej nieruchomości jak w miejscu świeżym i nowym, nie noszącym śladów użytkowania. Idąc dalej tym tokiem, drugi krok podjęty przez sprzedającego to usunięcie jego osobistych przedmiotów. Dużą rolę odgrywa także światło. Warto rozjaśnić pomieszczenie przez usunięcie zasłon i dokonanie drobnego remontu nie przekraczającego 1,5 tys. złotych. Takie zabiegi psychologiczne sprawiają, że kupujący z większą swobodą wyobrazi sobie siebie w nowym miejscu i chętniej podejmie decyzję o jego kupnie.

Jeśli zaś chodzi o koszty, to sama wizyta stagera oraz jego profesjonalna rada to koszt kilkuset złotych. Do tego dodać należy koszty związane z wprowadzeniem zmian w życie. Należy pamiętać jednak o tym, że inwestycja taka jest niezwykle opłacalna, ze względu na podniesienie się wartości nieruchomości. Według ekspertów z dziedziny home stagingu koszt przygotowania mieszkania to około 1 proc. wartości nieruchomości. Może ono podnieść jej cenę nawet o 10 proc.

Na podstawie: Home Broker

Udostępnij artykuł: