Millenialsi nie wyobrażają sobie życia bez mobilnych aplikacji bankowych; czy sektor podąża za trendami?

Finanse osobiste

Jak wynika z badania “Generacja #sfintechowani - millenialsi i fintech” przeprowadzonego przez Fintek.pl, zdecydowana większość przedstawicieli pokolenia Y korzysta z bankowych aplikacji na smartfona. Największą popularnością cieszą się produkty mobilne Pekao SA, ING Banku Śląskim, BNP Paribas oraz Alior Banku. Więcej niż 6 na 10 ankietowanych twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez bankowej aplikacji na telefon.

Aplikacja bankowa na ekranie telefonu
Fot. stock.adobe.com/panuwat

Jak wynika z badania “Generacja #sfintechowani - millenialsi i fintech” przeprowadzonego przez Fintek.pl, zdecydowana większość przedstawicieli pokolenia Y korzysta z bankowych aplikacji na smartfona. Największą popularnością cieszą się produkty mobilne Pekao SA, ING Banku Śląskim, BNP Paribas oraz Alior Banku. Więcej niż 6 na 10 ankietowanych twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez bankowej aplikacji na telefon.

Komercyjne usługi cyfrowe, konta bankowe i smartfony

Największą popularnością wśród uczestników badania “Generacja #sfintechowani - millenialsi i fintech” cieszą się platformy streamingowe. Codzienne korzystanie ze streamingu usług wideo zadeklarowało blisko 41 proc. respondentów. Ze streamingu muzyki korzysta zaś każdego dnia 47 proc. ankietowanych. Najgorzej w tej kwestii wypadły usługi carsharingowe i ubezpieczenia online. Kolejno 69,9 proc. i 75,5 proc. badanych zadeklarowało, że nie korzysta z nich w ogóle.

Millenialsi w miażdżącej większości posiadają założone konto w banku. Zaledwie 3,6 proc. respondentów odpowiedziało przecząco na pytanie “czy posiadasz rachunek w banku?”.

Czytaj także: Santander Bank Polska: liczba transakcji w aplikacji mobilnej wzrosła o 47 proc. rdr >>>

Przedstawiciele pokolenia Y są, w znakomitej większości, dużymi entuzjastami smartfonów. Ponad połowa z nich (53,2 proc) w odpowiedzi na pytanie o intensywność korzystania z urządzenia, podała najwyższą wartością liczbową, która w praktyce oznacza nierozstawanie się z telefonem. Zaledwie 2,9 proc respondentów wybrało zaś wartość tożsamą z używaniem smartfona do sporadycznej komunikacji. Wartości pośrednie wybrało w sumie niespełna 44 proc. głosów respondentów.

Aż 90 proc badanych deklaruje posiadanie bankowej aplikacji mobilnej

Według danych z raportu Alior Banku, bankowość internetowa jest w Polsce popularna, nawet w ujęciu całej populacji. Dane zaprezentowane przez bank wskazują na 70 proc. jako odsetek Polaków korzystających z sieci w celu dokonywania operacji bankowych. Nieco gorzej prezentują się wyniki jeśli chodzi o bankowość mobilną (45 proc.).

Znacznie lepiej sytuacja wygląda w świetle danych przedstawionych przez Fintek.pl. Tutaj aż 9 na 10 badanych zadeklarowało, że zainstalowało aplikację mobilną banku na swoim telefonie.

Czytaj także: PKO Bank Polski: nowości w aplikacji mobilnej IKO >>>

- Badanie Alior Banku brało pod uwagę pełny zakres populacyjny ankietowanych. Wzrost wskaźnika przyswajalności wszelkich nowych technologii jest odwrotnie proporcjonalny do wieku użytkowników - komentuje Krzysztof Jędrzejczyk, Communications Manager, Fintek.pl /KLANG! Media. - Nasze badanie dotyczyło wyłącznie millenialsów, którzy obok generacji Z są najbardziej technologicznie zorientowaną grupą wiekową.

Ranking popularności

Aplikację mobilną banku posiada na swoim telefonie 100 proc. respondentów posiadających konto w Pekao SA, ING Banku Śląskim, BNP Paribas oraz Alior Banku. Minimalnie gorzej w tej kwestii wypadają klienci Santandera i Banku Millennium (obydwa po 94 proc), mBanku (93 proc.) oraz PKO BP (85 proc.).

Aplikacja mobilna banku? Nie wyobrażam sobie bez niej życia

W parze z wysokimi ocenami idzie przeświadczenie użytkowników o fundamentalnej roli aplikacji w codziennym funkcjonowaniu. Łącznie ponad 63 proc. respondentów zadeklarowało, że “nie wyobraża sobie życia bez aplikacji mobilnej banku”.

Badanie “Generacja #sfintechowani - millenialsi i fintech” zostało przeprowadzone przez portal Fintek.pl w 2020 roku na próbie czytelników urodzonych między rokiem 1980 a 2000. Badanie zostało zrealizowane metodą ankiet internetowych (CAWI).

Źródło: Fintek.pl
Udostępnij artykuł: