Mniejsze budżety, większe oczekiwania klientów: to szansa czy zagrożenie dla firmy?

Firma

Mężczyzna z symbolami m.in. chmury
Fot. stock.adobe.com/Sergey Nivens

Czy sytuację w której klienci dysponują coraz niższymi budżetami, a jednocześnie rosną ich oczekiwania można wykorzystać jako okazję do zdobycia przewagi konkurencyjnej?

#Firmy coraz większe oczekiwania klientów postrzegają jako szansę na wyróżnienie się na rynku

Badania przeprowadzone na zlecenie Ricoh wśród zarządzających firmami z 23 europejskich krajów pokazują, że coraz więcej managerów postrzega ten scenariusz jako możliwość i impuls do rozwoju. Ta zmiana optyki wiąże się z coraz szerszym wykorzystaniem nowych technologii, wprowadzaniem automatyzacji i lepszym wykorzystaniem danych. Dzięki odpowiedniemu posługiwaniu się innowacyjnymi narzędziami firmy mogą bowiem szybciej realizować wiele procesów a także znacznie szybciej reagować na zmiany i wprowadzać je z sukcesem.

63% badanych coraz większe oczekiwania klientów postrzega jako szansę dla swojej firmy na wyróżnienie się na rynku. 47% widzi rosnące zainteresowanie bardziej przystępnymi cenowo produktami i usługami a także uznaje ten trend za możliwość zwiększenia udziału w rynku. Wpływa to również na oczekiwania, jakie mają w stosunku do dostawców rozwiązań technologicznych.

– Klienci, szczególnie z sektora MŚP nie szukają jedynie dostawcy nowych technologii, ale przede wszystkim partnera, który doradzi im wybór rozwiązania dopasowanego do ich potrzeb. Nie dla wszystkich firm sprawdzi się tam scenariusz działania. Nie bez znaczenie jest również propozycja dogodnego finansowania takiej inwestycji. Podobnie jak w przypadku ich klientów oni też nie dysponują wielkimi budżetami i chcą rozsądnie rozplanować finansowanie wdrożenia – powiedział Tomasz Nazaruk, CEO w Ricoh Polska.

Nowe technologię jako źródło wiedzy o potencjale firmy

Szybkie wprowadzanie zmian wymaga bardzo szczegółowej wiedzy na temat sposobu w jaki funkcjonują kluczowe procesy w firmie. Dzięki nowoczesnym technologiom zarządzający zyskują natychmiastowy dostęp do kluczowych danych. 69% z nich postrzega nowe technologie jako narzędzia, które pozwalają na lepsze kontrolowanie działania ich organizacji i umożliwiają szybsze dostosowywanie do nowych potrzeb rynku. Jednocześnie 61% z nich chciałoby, aby wdrożone u nich rozwiązania były bardziej elastyczne i dopasowywały się do zmieniających się wymagań ich klientów. Badani wskazali, że średnio na aktualizację i upgrade rozwiązań technologicznych przeznaczają w skali roku ok. 26 000 euro.

 

Źródło: Ricoh Polska
Udostępnij artykuł: