Model biznesowy usługi cash back

Bankowość / Finanse i gospodarka / Tylko u nas / Wiadomości

Na polskim rynku nie istnieje żaden konkretny wypracowany model finansowy cash back - wypłaty gotówki w kasie punktu handlowo-usługowego przy okazji bezgotówkowej transakcji zakupu z użyciem karty - wskazuje analiza przeprowadzona przez Narodowy Bank Polski.

Usługa cash back to alternatywne rozwiązanie dla wypłaty gotówki z oddziału banku lub bankomatu, które umożliwia pobranie z kasy sklepu wyposażonego w terminal POS do 200 zł (karty Visa) bądź do 300 zł (karty MasterCard). Zwykle transakcja jest bezpłatna albo pobierana opłata pozostaje niższa niż z tytułu wypłaty gotówki z bankomatu nienależącego do banku wydającego kartę. Z usługi mogą korzystać posiadacze kart debetowych Visa i Master- Card/Maestro wydanych przez banki, które uruchomiły funkcjonalność cash back. Z danych NBP wynika, że na koniec grudnia 2013 r. na rynku było 28,2 mln kart debetowych, co wskazuje na ogromny potencjał grupy odbiorców.

Cały artykuł “Raport NBP nt. Transakcji Kartowych: Model biznesowy usługi cash back” znajdą Państwo w najnowszym numerze “Nowoczesnego Banku Spółdzielczego – 2014/09”

hp

 

Udostępnij artykuł: