Mój elektryk: Masterlease z Grupy PKO BP przyjął pierwsze wnioski w programie

ESG / Z rynku

Masterlease z Grupy PKO BP rozpoczął przyjmowanie wniosków o dopłaty do aut elektrycznych w wynajmie długoterminowym w ramach programu "Mój elektryk". W styczniu niemal wszystkie wnioski dotyczyły maksymalnej dopłaty, wynoszącej 27 tys. zł. Średnia wartość samochodów z pierwszej puli wniosków wyniosła 111 tys. zł.

Samochód elektryczny
Fot. stock.adobe.com/Es sarawuth

Masterlease z Grupy PKO BP rozpoczął przyjmowanie wniosków o dopłaty do aut elektrycznych w wynajmie długoterminowym w ramach programu "Mój elektryk". W styczniu niemal wszystkie wnioski dotyczyły maksymalnej dopłaty, wynoszącej 27 tys. zł. Średnia wartość samochodów z pierwszej puli wniosków wyniosła 111 tys. zł.

"W styczniu Masterlease rozpoczął przyjmowanie od klientów indywidualnych i biznesowych wniosków o dofinansowanie samochodów elektrycznych. Firma oferuje pojazdy w wynajmie długoterminowym w ramach programu 'Mój elektryk'. Po kilkunastu dniach od swojego startu w nim przekazała Bankowi Ochrony Środowiska (BOŚ) i Narodowemu Funduszowi Ochrony Środowiska (NFOŚ) pierwsze wnioski o dopłaty. Głównie w imieniu przedsiębiorców" - czytamy w komunikacie.

Średnia wartość samochodów z pierwszej puli wniosków wyniosła 111 tys. zł

Dotychczas wybierane przez klientów marki samochodów to Nissan, Dacia, Kia, Tesla i Renault, podano także.

"Jesteśmy oczywiście na początku naszej 'elektrycznej' drogi i zgodnie z przewidywaniami dostrzegamy, że najbardziej zainteresowani elektrykami są właściciele firm. Widzimy też, że jako branża mamy sporo do zrobienia w zakresie edukacji klientów, którzy wciąż nieufnie podchodzą do samochodów na prąd. Martwi ich m.in. ograniczona infrastruktura ładowania, kwestie serwisowe, spadek wartości pojazdu po paru latach i koszty eksploatacji. Obawy nie znajdują jednak oparcia w faktach. W rzeczywistości koszty eksploatacji pojazdów zeroemisyjnych w wynajmie długoterminowym są niższe w porównaniu z autami spalinowymi. Ma na to wpływ dofinansowanie, ale też związane z najmem: zakres usług i kwestia własności samochodu. W wynajmie długoterminowym, klient pokrywa miesięczne opłaty za korzystanie z samochodu. Usługi serwisowe są już w nich zawarte, a po skończonej umowie klient może zwrócić auto i wymienić na nowszy model" - powiedział prezes Tomasz Jabłoński, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Dopłaty do leasingu w programie Mój Elektryk zachęcą biznes do wymiany samochodów na elektryczne >>>

W grudniu Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) podpisał umowy z firmami udzielającymi leasingu z dopłatą w ramach programu "Mój elektryk" - PKO Leasing i Prime Car Management, spółką dominującą Grupy Masterlease.

Czytaj także: Mój elektryk: Bank Ochrony Środowiska podpisał umowy z czterema kolejnymi firmami leasingowymi >>>

Grupa Masterlease z grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego działa na rynku CFM (Car Fleet Management), oferując m.in. wynajem długoterminowy, leasing z serwisem, wynajem krótkoterminowy i samochody poleasingowe. Masterlease obsługuje flotę ponad 33 tys. pojazdów.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: