MojePPK.pl także po angielsku i ukraińsku

Mój plan emerytalny

Robert Zapotoczny

Większość instytucji wpisanych do ewidencji Polskiego Funduszu Rozwoju, co jest równoznaczne z możliwością prowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych, to w tej chwili podmioty powiązane z zakładami ubezpieczeniowymi. O portalu MojePPK.pl rozmawialiśmy z Robertem Zapotocznym prezesem PFR Portal PPK podczas Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń, który odbył się w Sopocie.

#RobertZapotoczny: Jesteśmy jedynym uprawnionym portalem do podawania wiarygodnych informacji o zasadach funkcjonowania #PPK @Moje_PPK @Grupa_PFR @PIU_org_pl

Robert Lidke: Na jakim etapie rozwoju jest w tej chwili portal PPK?

Robert Zapotoczny prezes PFR Portal PPK: Spółka Portal PPK  ma już sporo sukcesów. Zostaliśmy zarejestrowani w październiku 2018 roku. W tym czasie udało nam się stworzyć stronę internetową MojePPK.pl, czyli to medium, które będzie stanowiło główne źródło informacji o Pracowniczych Planach Kapitałowych oraz o tym, która instytucja  finansowa  jest uprawniona do założenia i prowadzenia w przedsiębiorstwie planu kapitałowego.

Na stronie można znaleźć wszelkie materiały informacyjne związane z ustawą o PPK, a przede wszystkim obowiązkami jakie nakłada ona na pracodawców już od 1 lipca. Z naszego portalu można ściągnąć wszelkie dokumenty potrzebne do założenia i prowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie.

 

W firmach działających w Polsce pracują nie tylko Polacy, a często tymi firmami kierują także obcokrajowcy, którzy nie posługują się sprawnie językiem polskim. Jak sobie Państwo radzą z tym problemem?

Przygotowujemy materiały wspomagające proces zakładania planu kapitałowego w firmie, także w innych językach, miedzy innymi w języku ukraińskim i angielskim. Mamy świadomość, że jest w Polsce kilkaset tysięcy pracowników, którzy nie mówią biegle po polsku, a oni przecież odprowadzają składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, płacą w naszym kraju podatki.

Te osoby powinny mieć możliwość uzyskania informacji o swoich dodatkowych oszczędnościach w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych w przystępny sposób.

Na portalu  MojePPK.pl  są już w tej chwili  informacje o instytucjach, które właśnie zostały zarejestrowane w ewidencji Polskiego Funduszu Rozwoju, co oznacza, że mogą prowadzić Pracownicze Plany Kapitałowe. Pragnę podkreślić, że jesteśmy jedynym uprawnionym portalem do podawania wiarygodnych informacji o zasadach funkcjonowania PPK.

Jeśli informacje zawarte na portalu będą dla kogoś nie wystarczające, może zatelefonować do naszego centrum informacji, gdzie  pod numerem telefonu 800 775 775 dyżurują kompetentni eksperci.

Jak dużo osób odwiedza portal MojePPK.pl? I czy portal oraz infolinia to jest jedyna forma kontaktu z Waszymi ekspertami?

Blisko 1 mln osób odwiedziło nasz portal. Inne formy komunikacji z klientami są realizowane przez nasze biuro szkoleń. Prowadzimy nieodpłatne profesjonalne szkolenia w całej Polsce. Mamy 12 trenerów rozmieszczonych w różnych regionach kraju.

Przygotowaliśmy prezentacje dla pracodawców, dla związków zawodowych, rad pracowniczych, organizacji pracodawców, dla wszystkich żywotnie zainteresowanych  prawidłowym prowadzeniem PPK.

Wiadomo, że w tej chwili programem PPK interesują się pracodawcy i pracownicy z firm zatrudniających ponad 250 osób, bowiem ustawa wprowadzająca PPK obejmuje ich od 1 lipca.  A czy kontaktują się z Państwem w tej chwili przedsiębiorcy z sektora MSP? Ich nowe przepisy będą dotyczyły od stycznia 2020 roku.

Nie tylko małe i średnie firmy interesują się w tej chwili PPK, ale nawet najmniejsze przedsiębiorstwa.

W momencie kiedy rozmawiamy, znajdujemy się na Kongresie Polskiej Izby Ubezpieczeń w Sopocie.

Jutro spotykam się przedstawicielami Związku Rzemiosła Polskiego w Gdańsku. Widać więc wyraźnie, że PPK interesują już się nawet ci przedsiębiorcy, których nowe przepisy obejmą dopiero za kilkanaście miesięcy. Wszystkim służymy bezpłatną i fachową pomocą.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: