MŚP atrakcyjnym segmentem rynku dla banków

Bankowość / Finanse i gospodarka

Małe i średnie firmy generują w bankach 14 proc. obrotu i przychody w wysokości 7,9 mld zł rocznie, ale tylko jedna na dziesięć korzysta z szerokiej oferty produktów rozliczeniowych, oszczędnościowych i kredytowych - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Małe i średnie firmy generują w bankach 14 proc. obrotu i przychody w wysokości 7,9 mld zł rocznie, ale tylko jedna na dziesięć korzysta z szerokiej oferty produktów rozliczeniowych, oszczędnościowych i kredytowych - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Raport wskazuje, że w obliczu rosnącej konkurencji, presji cenowej oraz kosztów ryzyka kredytowego możliwości wzrostu dochodów w sektorze bankowym stają się coraz bardziej ograniczone. Finansowanie hipoteczne klientów detalicznych od kilku lat przeżywa stagnację, nie generuje już satysfakcjonującego poziomu zwrotu, a z wysokomarżową obsługą konsumentów i mikroprzedsiębiorców wiąże się niższa jakość aktywów i wyższe koszty rezerw. O względy dużych korporacji banki muszą konkurować nie tylko pomiędzy sobą, ale też z alternatywnymi źródłami finansowania na rynku kapitałowym. Deloitte twierdzi, że MŚP jest dla banków jednym z najbardziej atrakcyjnych segmentów rynku i może stanowić doskonałą dźwignię do dalszego rozwoju.

Cały artykuł "Finansowanie sektora MŚP: Bank i firma lewar ma dwa końce" znajdą Państwo w najnowszym numerze "Nowoczesnego Banku Spółdzielczego - 2014/07-08"

hp

 

 

 

Udostępnij artykuł: