mytaxi wprowadza na rynek własny serwis dostawczy i otrzymuje dwucyfrowe milionowe finansowanie

Finanse i gospodarka

W tym tygodniu mytaxi ogłosiło dwie przełomowe informacje: uzyskanie nowego finansowania od T-Venture Holding GmbH i Daimler Mobility Services GmbH oraz przystąpienie do rynku dostawców. Nowy produkt mytaxi Delivery dostarcza towar do klienta w żądanym terminie lub w ciągu jednej godziny.

W tym tygodniu mytaxi przeszło dwa nowe etapy w rozwoju firmy. W trakcie trzeciej rundy finansowania mytaxi otrzymało od spółki T-Venture Holding GmbH i Daimler Mobility Services GmbH nowe finansowanie w wysokości dwucyfrowej milionowej kwoty. Ponadto mytaxi przystąpiło do rynku Instant Delivery. mytaxi Delivery to najnowsza usługa mytaxi, umożliwiająca dystrybutorom dostarczanie klientowi kupionego przez niego towaru w ciągu jednej godziny lub w żądanym terminie. Przy tym usługa mytaxi Delivery może być integrowana z własną ofertą serwisową właścicieli sklepów internetowych, ponadregionalnych dystrybutorów ze stacjonarną siecią oddziałów, jak również przez
detalistów. Pierwsza wersja mytaxi Delivery została właśnie przetestowana w wybranych sklepach Media Markt w Hamburgu. Do końca 2013 r. usługa mytaxi Delivery powinna być  dostępna dla dystrybutorów międzynarodowych. Cena za dostawę w ramach usługi mytaxi Delivery opiera się na standardowej taryfie wysyłek ekspresowych.

Trend Instant Delivery

Aby sprawnie wprowadzić usługę mytaxi Delivery, mytaxi, jako firma współpracująca z największą liczbą taksówek w Europie,  skorzystała z sieci składającej się z ponad 35.000 uczestniczących w projekcie dostawców.  Pozwoli to mytaxi wprowadzić unikalną ofertę na rynku Instant Delivery oraz zagwarantować, że towar będzie mógł zostać dostarczony w ciągu jednej godziny. Z drugiej strony dystrybutorzy dysponują magazynami w wielu miejscach, w których kierowcy odbierają towar bezpośrednio, co pozwala skrócić długie trasy dostaw. Doba handlu elektronicznego zmieniła oczekiwania konsumentów, co potwierdzają również wyniki badań: zgodnie z nimi 55 procent  ankietowanych realizowałoby więcej zakupów internetowych, gdyby mogło decydować o terminie dostawy. 64 procent  ankietowanych kupowałoby więcej, gdyby towar był dostarczany w ciągu godziny.

Trzecia runda finansowania

Z usługą mytaxi Delivery mytaxi wcześnie podchwyciło ten trend. Część nowego finansowania zasili rozbudowę nowej usługi. „50 procent inwestycji w mytaxi będziemy przekazywać na rozwój produktów.” – wyjaśnia Niclaus Mewes, CEO i założyciel mytaxi. W czasie trwania trzeciej rundy finansowania spółka zależna przedsiębiorstwa Daimler – Daimler Mobility Services GmbH ponownie zainwestowała fundusze w mytaxi, w ramach dalszego umacniania partnerstwa strategicznego. „Wraz z car2go jesteśmy pionierami i liderami rynku w niezależnym od stacji systemie wspólnego użytkowania samochodów osobowych car-sharing, a dzięki naszej mobilnej aplikacji moovel będziemy dalej wspierać inteligentny rozwój sieci usług mobilnych. mytaxi stanowi tutaj kluczowy element. Partnerska współpraca z pionierem aplikacji taksówkowych oferuje wielki potencjał dalszego kształtowania rynku mobilnego i jego współtworzenia.” – jak sądzi Robert Heinrich, CEO spółki Daimler Mobility Services GmbH.  Od ostatniej inwestycji na początku 2012 r. współpraca przyniosła pierwsze owoce – mytaxi zostało zintegrowane z aplikacją car2go. Teraz współpraca ma być wzmacniana wraz z przejęciem usług rozwoju aplikacji dla Daimler Mobility Services. Obok rozwoju produktów kolejna część finansowania zasili umiędzynarodowienie mytaxi. „Do końca roku wprowadzimy mytaxi w trzech nowych miastach Stanów Zjednoczonych. Stany Zjednoczone, w których mytaxi jest dotychczas reprezentowane w Waszyngtonie – Dystrykcie Kolumbii, stanowią dla nas ważny rynek.” tłumaczy Niclaus Mewes. Z nowymi produktami i planami ekspansji w innych miastach na świecie mytaxi planuje zwielokrotnienie obrotów w skali roku umacniając w ten sposób swoją pozycję światowego lidera w branży aplikacji taksówkowych.

mytaxi Delivery definiuje na nowo rynek kurierski

Planowane jest również wejście mytaxi Delivery na międzynarodowe rynki. W porównaniu z mytaxi również nowy produkt stanowi przełomowy model definiujący rynek kurierski na nowo i łączący rynek off-line i on-line. Klient wybiera żądany przez siebie towar w sklepie internetowym i dodaje go do koszyka. Następnie pojawia się zapytanie o adres dostawy w celu sprawdzenia, czy produkt może zostać doręczony przez mytaxi Delivery. Jeżeli taka możliwość istnieje, wówczas klient wybiera usługę mytaxi Delivery spośród opcji dostawy i po zrealizowaniu zapłaty otrzyma TAN w celu zweryfikowania kupna przy doręczeniu. Równolegle, dystrybutor zgłosi się do mytaxi, które przyjmie zlecenie oznakowane jako kurierskie. Kierowca mytaxi zaakceptuje kurs poprzez aplikację mytaxi i odbierze towar u dystrybutora. W przyszłości klient powinien dodatkowo otrzymywać link w celu śledzenia swojej dostawy na żywo poprzez aplikację mytaxi. Usługa mytaxi Delivery jest dostępna również w specjalistycznych sklepach: klient zleca usługę na miejscu i w ten sposób może zapewnić sobie dostawę ciężkiego lub nieporęcznego towaru do domu.

Źródło: mytaxi

Udostępnij artykuł: