Nadchodzi koniec blokowania reklam

Polecamy

Polacy opracowali technologię pozwalającą odblokowywać reklamy w przeglądarkach. Ten wynalazek rodem z Polski może spowodować trzęsienie ziemi w branży reklamy internetowej. Cloud Technologies, warszawska spółka IT specjalizująca się w Big Data marketingu, opracowała technologię UnBlock, pozwalającą na wyświetlanie reklam tym internautom, którzy w swoich przeglądarkach zainstalowali wtyczki blokujące (adblockery).

Narzędzie potrafi unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej kreacji w praktycznie dowolnym formacie.

W Polsce reklamę online blokuje około 7 mln użytkowników. Według raportu Association of Online Publishers (AOP) aż 65 proc. wydawców internetowych uznaje, że stosowanie rozmaitych wtyczek i programów blokujących reklamy, czyli tzw. adblockerów, stanowi dziś największe zagrożeniem dla branży reklamowej. Do tej pory żadnej firmie na świecie nie udało się wypracować rozwiązania, które pozwoliłoby uporać się z wtyczkami blokującymi reklamy, generującymi rok do roku miliardowe straty.

–  Zdajemy sobie sprawę, że nie unikniemy krytyki czy nawet hejtu ze strony tej części użytkowników, która reaguje alergicznie na wszelkie formy reklamy w sieci i nie chce zrozumieć modelu funkcjonowania serwisów internetowych. Portale i ich pracownicy żyją z reklam, które stanowią główne źródła ich przychodów. Blokowanie reklam poważnie zatem odbija się na ich kondycji finansowej. Osoby blokujące, być może nieświadomie, a być może celowo, przyczyniają się do tego, że niektórzy wydawcy decydują się na wprowadzanie stałych opłat za dostęp do treści, które obejmują już wszystkich użytkowników, nawet tych, którzy reklam nie blokują. Taki system nie do końca wydaje nam się sprawiedliwy. UnBlock przywraca równowagę interesów między wydawcami a internautami, zachwianą wcześniej zarówno przez blokujących, jak i przez natarczywych reklamodawców – przekonuje Maciej Sawa, Chief Commercial Officer w Cloud Technologies.

Marcin Złoch

Udostępnij artykuł: