Najlepsze bankowe biura prasowe. Kto na podium?

Z rynku

Napis bank
Fot. Pixabay.com

Biura prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego najlepiej, zdaniem dziennikarzy, komunikują się z przedstawicielami mediów - tak wynika z "Badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018" ARC Rynek i Opinia.

Biura prasowe @mBankpl, @BankZachodniWBK oraz @INGBankSlaski najlepiej, zdaniem dziennikarzy, komunikują się z przedstawicielami mediów #mBank, #BankZachodniWBK oraz #INGBankŚląski #media #ARC

Głównym celem badania było zebranie i porównanie ocen oraz oczekiwań dziennikarzy dotyczących współpracy z przedstawicielami działów PR? osobami odpowiedzialnymi za kontakty z mediami. Dziennikarze oceniali m.in. jakość i częstość komunikowania się, wykorzystanie social media w komunikacji między dziennikarzami a bankami, organizację i kompetencje zespołu, merytoryczny poziom komunikatów i materiałów prasowych, profesjonalizm i uprzejmość rzecznika prasowego oraz przejrzystość polityki informacyjnej.

Większość dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową jest zadowolona ze współpracy i jakości kontaktów z biurami prasowymi banków. Liczba banków, z którymi relacje układają się dobrze i bardzo dobrze zdaniem przynajmniej połowy dziennikarzy w porównaniu do poprzedniego pomiaru zmniejszyła się z 17 do 12. Oznacza to, że ogólny poziom prowadzonych działań PR przez banki jest niższy.

Najważniejszymi kryteriami oceny biur prasowych przez dziennikarzy były: prowadzenie rzetelnej, uczciwej komunikacji, dostępność pracowników biura, świadomość pracy dziennikarzy przez pracowników biura, szybkość reakcji oraz profesjonalizm i wiedza pracowników.

Grafika: Banki z najlepszymi biurami prasowymi

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2018.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2-28.03.2018 metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową. Badanie ma charakter cykliczny, jest realizowane co dwa lata. W badaniu udział wzięli przedstawiciele następujących mediów: Puls Biznesu, Parkiet, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Forbes, ISB News, Reuters, PAP, Bankier.pl/PR News, Interia.pl, Cashless.pl, Polityka InSight, Business Insider oraz Obserwator Finansowy.

Źródło: Informacja prasowa ARC

 

Udostępnij artykuł: