Nasze patronaty: E-fundament gospodarki

BANK 2009/06

IV Kongres Gospodarki Elektronicznej zorganizowany został w drugiej połowie maja przez Forum Technologii Bankowych ZBP. "Miesięcznik Finansowy BANK" objął patronat prasowy nad tym wydarzeniem.

IV Kongres Gospodarki Elektronicznej zorganizowany został w drugiej połowie maja przez Forum Technologii Bankowych ZBP. "Miesięcznik Finansowy BANK" objął patronat prasowy nad tym wydarzeniem.

Otwarcia kongresu dokonał Krzysztof Pietraszkiewicz prezes ZBP, a wstępne słowo do gości wygłosił Waldemar Pawlak, wicepremier i minister gospodarki oraz Witold Drożdż, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji. Przedstawiciele polskiej e-gospodarki oraz administracji mieli możliwość wymiany informacji z rynkiem. Uczestnicy kongresu oceniali, co zdarzyło się w obszarze administracji i gospodarki elektronicznej w ciągu ostatniego roku. Analizie podlegały ekonomiczne, społeczne i polityczne aspekty gospodarki elektronicznej w Polsce.

Diagnoza i postulaty

Jednym z rozwiązań mających przyspieszyć rozwój gospodarki elektronicznej w Polsce jest podpisana ostatnio ustawa o informatyzacji.

Dokonano diagnozy stanu i kierunków informatyzacji administracji rządowej i samorządowej oraz przeglądu realizacji strategii obrotu bezgotówkowego, bezpieczeństwa gospodarki elektronicznej, obrotu gospodarczego i nowych metod zarządzania ryzykiem w działalności gospodarczej. Osobne prezentacje dotyczyły stanu prac nad wdrażaniem e gospodarce podpisu elektronicznego. Dariusz Bogdan, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki mówił, że nowa ustawa dotycząca podpisu elektronicznego wprowadza nie tylko kilka jego rodzajów, ale sprawia, że podpisy będą tańsze niż dotychczas, a konkurencja pomiędzy firmami – zarówno je wprowadzającymi, jak i używającymi ich – wzrośnie. Wprowadzenie na szeroką skalę podpisu elektronicznego oznaczać będzie praktyczną realizację unijnej dyrektywy usługowej, której implementację zaleciła krajom członkowskim UE. W jego opinii główną barierą rozwoju e-gospodarki i podpisu elektronicznego nie jest jednak jego cena, ale w ogóle brak dostatecznego przygotowania firm do stosowania podpisu elektronicznego. Przy tym, jeśli w 2008 r. 95 proc. firm korzystało z komputerów osobistych, 93 proc. miało dostęp do internetu, to już tylko 50 proc. korzystało z internetu szerokopasmowego, ale tylko… 7 proc. dokonywało zakupów przez sieć. Dobrą wiadomością jest przy tym, że już 12 proc. przedsiębiorców uważa, ż...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: