Nest Bank miał 4 mln zł zysku netto, pozyskał blisko 20 tys. klientów w 2021 r.

Z rynku

Nest Bank odnotował 4 mln zł zysku netto w 2021 r., podał bank. Grupa Nest Bank, w której skład wchodzi bank oraz spółka faktoringowa Faktoria, również wypracowała w 2021 roku zysk w wysokości 2,1 mln zł.

Logo Nest Banku
Fot. Nest Bank

Nest Bank odnotował 4 mln zł zysku netto w 2021 r., podał bank. Grupa Nest Bank, w której skład wchodzi bank oraz spółka faktoringowa Faktoria, również wypracowała w 2021 roku zysk w wysokości 2,1 mln zł.

"W 2021 rok weszliśmy z klarowną strategią, której podstawowym celem było osiągnięcie rentowności. Cel ten został osiągnięty. Zarówno Nest Bank, jak i grupa odnotowały w ubiegłym roku najlepsze od wielu lat wyniki finansowe, powiększyły bazę klientów, zwiększyły zakres świadczonych usług i dynamicznie kontynuowały gruntowną transformację cyfrową, inwestując w nowoczesne technologie i procesy" - powiedział prezes Nest Banku Piotr Kowynia, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Nest Bank zmienił identyfikację wizualną i stronę internetową, zapowiada też konto na selfie >>>

W 2021 roku Nest Bank pozyskał blisko 20 tys. nowych klientów. Ponadto Nest może się pochwalić jednym z najwyższych w Polsce wskaźników kont zakładanych online - ponad 65% rachunków indywidualnych i firmowych zostało otwartych w kanałach zdalnych w 2021 roku, podkreślono.

"Jako pierwsi na polskim rynku udostępniliśmy proces kredytowy, dzięki któremu firma niemająca jeszcze relacji z bankiem może uzyskać kredyt całkowicie online i podpisać umowę zdalnie. We wrześniu 2021 roku jako pierwsi na świecie przeprowadziliśmy pilotaż VISA Mobile - nowej usługi płatności kartą w internecie. Potwierdziliśmy tym naszą zdolność do wdrażania innowacyjnych, skalowalnych projektów z największymi globalnymi partnerami" - dodał Kowynia.

W 2022 roku Nest Bank będzie kontynuował strategię

Nest Bank zapowiada, że w 2022 roku będzie kontynuował strategię skoncentrowaną na cyfrowych usługach finansowych dla osób indywidualnych i przedsiębiorców. Na początku kwietnia bank zmienił logotyp oraz identyfikację wizualną i zapowiada kolejne zmiany, wskazano także.

Kontynuujemy strategię innowacyjnej, mobilnej bankowości dla klientów indywidualnych oraz wysokiej jakości cyfrowych usług finansowych dla przedsiębiorców.

"Nasze usługi są konkurencyjne cenowo, innowacyjne i dostępne 24/7, wszędzie tam, gdzie przedsiębiorcy zarabiają pieniądze i budują wartość swoich biznesów. Aby podkreślić strategię banku i jej charakter, zmieniliśmy w 2022 roku naszą identyfikację wizualną. Nowe logo podkreśla naszą dynamikę, strategiczne skupienie na przedsiębiorcach i ich potrzebach z dbałością o nowoczesność, jakość i wygodę proponowanych usług" - podkreślił prezes.

Nest Bank zapowiada nowości w ofercie

Bank zapowiada także, że jeszcze w tym roku wprowadzi klika nowości do swojej oferty. Należą do nich między innymi kredyt dla spółek, karta wirtualna, nowy proces zakładania rachunku z wykorzystaniem tzw. selfie czy Visa Mobile.

Nest Bank jest zależny od funduszu private equity AnaCap, który zarządza funduszami o wartości 2,9 mld euro, pochodzącymi od renomowanych, globalnych inwestorów.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: