Neuromarketing – szansa czy zagrożenie: Idealny sprzedawca zajrzy nam do … myśli

NBS 2013/09

Na Uniwersytecie w Pittsburghu (USA) uczeni pracują nad rozszyfrowaniem ludzkich procesów myślowych. Zespół naukowców stworzył oprogramowanie, dzięki któremu u osób poddanych badaniu rezonansem magnetycznym komputer rozpoznaje myśli związane np. z samochodem i pieniędzmi.

Okazuje się, że ilekroć myślimy o konkretnym przedmiocie pożądania, w naszych mózgach zachodzą podobne reakcje. Naukowcy twierdzą, że za 10 lat rezonans magnetyczny nie będzie już potrzebny, a to że zachodzi w nas aktywność elektromagnetyczna, będą wykrywały czujniki (chipy). Może wystarczy, że w banku przytkniemy do głowy przenośne urządzenie, by dowiedzieć się, co dzieje się w mózgu klienta?

Konsument… gadzi egoista

Francuska stacja TV Planette przedstawiła cykl dokumentalny poświęcony tzw. neuromarketingowi, czyli wykorzystaniu technologii medycznych do badania tego, co dzieje się w mózgu, wtedy gdy postanawiamy wydawać pieniądze. Nowe techniki sprzedaży oparte neuromarketingu wzbudzają zainteresowanie przedsiębiorców bez względu na koszty. Za trzydniowe seminarium trzeba już zapłacić 30 tys. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: