Bank i klient: Niedoceniony konsument

BANK 2010/10

Wielu rolników niechętnie korzysta z oferty usług bankowych. Tymczasem bez kredytów nie można prowadzić gospodarstwa, gdzie duża część produkcji ma charakter sezonowy, trudno zmienić jej profil, a sam jej cykl jest długi. Czym banki mogą pozyskać tę grupę klientów?

Arkadiusz Artyszak

Integracja Polski z Unią Europejską zmusiła rolników, chcących otrzymywać dopłaty bezpośrednie, do założenia konta w banku. W ten sposób, niejako przy okazji i bez większego wysiłku, banki zyskały znaczną rzeszę klientów. Uważam jednak, że większość tych instytucji, poza bankami spółdzielczymi oraz Bankiem Gospodarki Żywnościowej SA, nie wykorzystała tej szansy. I nie przekonała rolników, że proponowana przez nie oferta jest znacznie szersza niż tylko obsługa konta. Szkoda, bo rolnictwo staje się rynkiem strategicznym, albowiem budżet UE na Wspólną Politykę Rolną po 2013 r., choć dopiero rozpoczęła się dyskusja na temat jej kształtu, raczej nie ulegnie zmniejszeniu.

Obawy co do karty [alebankmodule origin="sms-dostep" ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: