Nowa siedziba Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej

Bankowość spółdzielcza

BS w Mszanie Dolnej

1 czerwca 2019 roku decyzją Zarządu Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej przeniesiono główną siedzibę Banku do nowo wybudowanego budynku bankowego zlokalizowanego przy ulicy M.M. Kolbego 13

Uroczyste otwarcie nowej Centrali Banku odbyło się 8 czerwca

Na miejsce swojej nowej siedziby Zarząd wybrał centralną część miasta Mszana Dolna, biegnącą wzdłuż głównej ulicy miasta, gdzie od zarania dziejów mieściło się centrum kulturowo-edukacyjne. Jak podają źródła historii w okresie międzywojennym pod adresem Maksymiliana Marii Kolbego 13 znajdowała się szkoła męska, która wraz z upływem czasu zmieniała swoje funkcje społeczne.

W połowie II wojny światowej budynek szkoły został przejęty przez żandarmerię niemiecką, a po wojnie znów zaczął spełniać swoją funkcję społeczno edukacyjną – w budynku mieściła się szkoła zbiorcza z internatem, a w latach 90-tych Filia szkoły muzycznej z Tymbarku. W 2009r. w ramach przetargu nieograniczonego Bank zakupił od Miasta Mszana Dolna działkę wraz z budynkiem.

Budynek nie nadawał się do użytkowania, dlatego też w 2012 roku został wyburzony. Od tego roku pod adresem Maksymiliana Marii Kolbego 13 rozpoczęły się prace przygotowujące plac pod budowę nowej Centrali Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej.

Powstał dwupiętrowy nowoczesny obiekt bankowy o wysokim standardzie. Na parterze którego mieści się przestronna sala obsługi klienta indywidualnego oraz wyodrębnione pomieszczenie do indywidualnej obsługi zapewniające komfort oraz umożliwiające realizację indywidualnych oczekiwań Klientów.

Dział obsługi Klienta instytucjonalnego oraz dział obsługi kredytowej znajduje się na pierwszym piętrze budynku tuż obok biur Zarządu Banku Spółdzielczego w Mszanie Dolnej oraz sekretariatu. Piętro drugie to obszar back office, na którym działa zaplecze administracyjno-księgowe odpowiedzialne za obsługę operacyjno-księgową.

 

Cały budynek wyposażony jest w nowoczesne rozwiązania technologiczne, którym od samego początku towarzyszyła idea zastosowania ekologicznych i ergonomicznych projektów. Zastosowano unikalne technologie w zakresie bezpieczeństwa Klientów, pracowników, a także przetwarzanych danych osobowych.

Budynek wyposażony jest m. in. w instalację elektryczną z autonomicznym układem zasilania oraz jako jedyny w powiecie limanowskim wyposażony jest w system gaszenia gazowego urządzeń serwerowych.

Nowoczesna aranżacja oraz otwarta przestrzeń wraz z elementami dekoracyjnymi tworzy eleganckie         i estetyczne wnętrze przyjazne zarówno dla Klientów, jak i pracowników. W trosce o najwyższy komfort obsługi Klienta w całym budynku zastosowana została wielostrefowa klimatyzacja a także wszelkie udogodnienia dla Klientów niepełnosprawnych w tym m. in. winda oraz parking.

 

Udostępnij artykuł: