Nowatorskie produkty bankowe: Dodatek za wysługę

BANK 2015/05

Cross-selling jest chętnie wykorzystywany w instytucjach finansowych. Ma zapewnić klientom konkurencyjną i kompleksową ofertę, która wpływa na ich relacje z bankiem, a także buduje zaufanie oraz lojalność. To z kolei wpływa na zwiększenie dochodów banku.

Cross-selling jest chętnie wykorzystywany w instytucjach finansowych. Ma zapewnić klientom konkurencyjną i kompleksową ofertę, która wpływa na ich relacje z bankiem, a także buduje zaufanie oraz lojalność. To z kolei wpływa na zwiększenie dochodów banku.

Marcin Złoch

Cross-selling to popularna technika sprzedaży stosowana przez instytucje finansowe. Idea sprzedaży wiązanej lub krzyżowej jest prosta – możesz kupić dany produkt lub otrzymać go na atrakcyjniejszych warunkach, jeśli zdecydujesz się również na inny. Dzięki cross-sellingowi banki przypominają klientom o produktach, które odpowiadają ich potrzebom, a o których na co dzień oni nie pamiętają, bądź nie wiedzą, że mogą je nabyć w innych niż tradycyjne kanałach sprzedaży. Cross-selling zatem oszczędza czas klienta, a także jego pieniądze. Obopólne korzyści, jakie niesie dla banków i ich klientów sprawiają, że jest to technika coraz chętniej stosowana i jak na razie bardzo skuteczna.

Wygoda i korzyści

– Sprzedaż krzyżowa jest powszechnie wykorzystywana w nowoczesnej bankowości. Cross-selling cieszy się popularnością, ponieważ przynosi bankom wymierny zysk przy stosunkowo niskich kosztach. W sytuacji dużej konkurencji, gdy pozyskiwanie nowych klientów staje się wyzwaniem, banki coraz częściej koncentrują swoje wysiłki na uproduktowieniu obecnych klientów, a tym samym na wzmacnianiu ich lojalności wobec marki. Sprzedaż krzyżowa to również konkretne benefity dla klientów, najczęściej w postaci preferencyjnych warunków cenowych lub uproszczonych procedur wnioskowania o produkty kredytowe – wyjaśnia Agnieszka Kasprzak, kierownik Zespołu CRM Operacyjnego PKO Banku Polskiego.

Klienci oczekują od banku przede wszystkim wygody i atrakcyjnej ceny, a cross-selling skutecznie na te potrzeby odpowiada. Sprzedaż krzyżowa z jednej strony zapewnia klientowi dostęp do preferencyjnych warunków cenowych produktu podstawowego, z drugiej zaś umożliwia korzystanie z uproszczonych procedur nabywania tzw. produktów dosprzedanych. Dobrym przykładem jest np. zakup pożyczki wraz z kartą kredytową. Klient, który w PKO Banku Polskim otrzyma pozytywną decyzję kredytową w sprawie pożyczki, otrzyma kartę kredytową bez potrzeby składania odrębnego wniosku. Udzielenie limitu na karcie odbywa się na podstawie skróconej i szybszej procedury

– Klienci oczekują wygodnych i kompleksowych rozwiązań, a także poczucia bezpieczeństwa. Jeśli bank ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: