Nowatorskie produkty bankowe: Nowe formy leasingu

BANK 2012/05

Rozwijający się rynek usług finansowych wymusza również zmiany w zakresie usług leasingowych. Można powiedzieć, że dominuje dążenie do wprowadzania produktów pozwalających na optymalizację inwestycji, a co za tym idzie przepływów pieniężnych. Z dr. Mieczysławem Groszkiem, wiceprezesem Związku Banków Polskich, wcześniej długoletnim prezesem jednej z czołowych firm leasingowych i przewodniczącym Związku Polskiego Leasingu - rozmawia Krzysztof Mika.

Rozwijający się rynek usług finansowych wymusza również zmiany w zakresie usług leasingowych. Można powiedzieć, że dominuje dążenie do wprowadzania produktów pozwalających na optymalizację inwestycji, a co za tym idzie przepływów pieniężnych. Z dr. Mieczysławem Groszkiem, wiceprezesem Związku Banków Polskich, wcześniej długoletnim prezesem jednej z czołowych firm leasingowych i przewodniczącym Związku Polskiego Leasingu - rozmawia Krzysztof Mika.

Czy na rynku polskim dostrzegalne są jakieś rewolucyjne zmiany w ofercie usług leasingowych?

– Słowo rewolucyjne jest zdecydowanie na wyrost, choć można mówić o pewnych trendach, rozbudowie oferty, obejmowaniu nią nowych obszarów. Zacząć należy od tego, że na początku nowego wieku w Polsce uregulowano w kodeksie cywilnym definicje umowy leasingowej, za tym poszły zmiany w przepisach podatkowych i księgowych, co przyczyniło się do uporządkowania rynku usług leasingowych. Potem wystąpiły normalne mechanizmy gospodarcze, powodujące koncentrację na rynku usługodawców. Jednocześnie obserwowaliśmy zmiany w podejściu do samej usługi, polegające na mniejszej „niecierpliwości” w oczekiwaniu na spodziewany z leasingu zysk…

Innymi słowy sytuacja zaczęła być normalna…

-…zdecydowanie. Wreszcie leasing zaczął przyjmować właściwą rolę: finansowania przedmiotów niezbędnych do właściwego prowadzenia procesu inwestycyjnego. Oczywiście w dalszym ciągu jedną z dominujących pozycji był i jest leasing samochodów – osobowych, ciężarowych, ciągników siodłowych i pojazdów specjalistycznych, ale i tu pojawiają się nowe trendy i rozwiązania odbiegające od prostych transakcji, które obecnie są standardowe i ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: