Nowatorskie produkty bankowe: Szpica innowacji

BANK 2015/05

Banki muszą dziś zaspokajać coraz bardziej zaawansowane potrzeby klientów oraz udowadniać, że nadążają za trendami i oczekiwaniami.

Banki muszą dziś zaspokajać coraz bardziej zaawansowane potrzeby klientów oraz udowadniać, że nadążają za trendami i oczekiwaniami.

Konrad Polaczek

Instytucjom finansowym wyjątkowo zależy na wprowadzaniu i wykorzystywaniu najnowszych zdobyczy technologii. Dzięki takiemu, innowacyjnemu, podejściu banki zyskują w oczach klientów. Są postrzegane jako organizacje nowoczesne, obyte we współczesnym świecie. Rozwój technologii bankowych odbywa się w kilku podstawowych kierunkach. Najbardziej widoczne są trendy umożliwiające oferowanie klientom rozwiązań, produktów i usług w dogodnym dla nich miejscu i czasie. Dlatego banki rozwijają dziś serwisy bankowości internetowej oraz aplikacje mobilne. Klienci mogą zatem np. zakładać lokaty, wykonywać przelewy, czy sprawdzać saldo i historię rachunku z poziomu telefonu komórkowego.

Rozbudowywanie nowych kanałów dostępu i ich łączenie, by były jak najprostsze i przyjazne klientom, staje się kluczowe dla utrzymania wysokiej pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Dzisiaj liczy się dostępność klienta do banku i jakość świadczonych usług. Jeszcze kilka lat temu dostępność do banków oznaczała dobrze zlokalizowane oddziały. Teraz konsumenci mogą także korzystać z call center, bankowości elektronicznej, a coraz popularniejsza staje się bankowość mobilna. Co więcej, mogą w tej samej chwili używać wszystkich kanałów dystrybucji. Banki pracują nad modelem, w którym klient rozpoczyna procesowanie danego produktu w wybranym przez siebie kanale, ale w każdej chwili może przenieść się do innego. Ważne jest, by w procesie sprzedaży mógł swobodnie przechodzić z jednego do następnego, a zakończyć w jeszcze innym – w zależności od potrzeb. Dlatego tak istotna jest zdolność do utrzymywania takich samych relacji z klientem w każdym dostępnym kanale. Kierunek, w którym zmierza współczesna bankowość, również związany z omnikanałowym podejściem do obsługi klienta, to tzw. customer experience. Chodzi o to, żeby niezależnie od kanału usatysfakcjonowanie konsumenta było takie samo.

Geomarketing

Sektor czeka dziś wiele wyzwań związanych z presją na cięcia kosztów, malejącą lojalnością klientów, popularnością bankowości elektronicznej, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: