Nowe barwy Europy

Finanse i gospodarka

Grupa Ubezpieczeniowa Europa po 6 latach wprowadza zmieniony logotyp i system identyfikacji wizualnej. Symbol wyraża innowacyjność oraz profesjonalizm firmy, które stanowią podstawę jej intensywnego rozwoju.

Jednym z najważniejszych elementów odświeżenia wizerunku jest wdrożenie odmienionego logo oraz zmiany dotyczące identyfikacji wizualnej, obejmującej materiały używane w komunikacji z rynkiem. Kolorystyka opiera się na połączeniu witalnego burgunda i szarości. Stonowana typografia zestawiona z nowoczesnym, dynamicznym znakiem graficznym symbolizuje dwa źródła sukcesu firmy – innowacyjność i profesjonalizm.

Do tej pory Europa komunikowała się poprzez kolor granatowy i bordowy, odwołujące się do obowiązującego kilka lat temu kanonu wizerunkowego – powagi i wiarygodności instytucji finansowej.

– Zmiana symboliki stosowanej przez nasze spółki jest konsekwencją dynamicznego rozwoju Grupy. Odnowienie wizerunku marki Europa otwiera kolejny etap komunikacji skierowanej do naszych klientów i rynku, opartej na wartościach: innowacyjni, profesjonalni, skuteczni. Osiągamy sukcesy biznesowe i jesteśmy liderem bancassurance, oferując produkty ubezpieczeniowe we współpracy z bankami. Obecne zmiany dopasowują logotyp do realizowanej filozofii działania grupy i naszej wysokiej pozycji rynkowej – mówi Jacek Podoba, prezes TU Europa SA i TU na Życie Europa SA.

Grupę Ubezpieczeniową Europa tworzą: Towarzystwo Ubezpieczeń Europa SA oraz Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa SA. Europa jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych jako jedna z dwóch firm ubezpieczeniowych. Na koniec 2010 r. była trzecią największą grupą ubezpieczeniową na polskim rynku wg składki przypisanej brutto*. Model biznesowy grupy obejmuje zarówno oferowanie produktów ubezpieczeniowych klientom korporacyjnym, jak i indywidualnym. Europa jest liderem w segmencie bancassurance, oferuje ubezpieczenia dedykowane dla polskiego sektora finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń dla kredytów hipotecznych. Portfolio produktów firmy obejmuje także innowacyjne produkty inwestycyjne, ubezpieczenia turystyczne, gwarancje oraz produkty dla MSP. Grupa współpracuje z wiodącymi bankami, liczną grupą pośredników finansowych oraz dużą liczbą biur podróży.

* (wg PSR, dane KNF).

Udostępnij artykuł: