Nowe oblicze WTT – zapowiedź zmian w 2015 roku

Finanse i gospodarka

Nowa przestrzeń kulturalno-biznesowa na 35 piętrze, cieplejsze lobby, więcej żywej zieleni wewnątrz budynku, koncerty fortepianowe live czy wreszcie wspólna jadalnia to kilka spośród planowanych w Warsaw Trade Tower zmian w nadchodzącym roku, które mają uczynić biurowiec jeszcze bardziej atrakcyjnym i prestiżowym dla najemców.

Budynek Warsaw Trade Tower (WTT) przy ul. Chłodnej 51 to ikona pośród warszawskich biurowców. Zaprojektowany przez pracownie architektoniczne Wyszyński, Majewski, Hermanowicz i RTKL i wybudowany pod koniec lat 90-tych według najlepszych technologicznych i konstrukcyjnych rozwiązań, stał się jedną z najbardziej prestiżowych lokalizacji dla międzynarodowego i lokalnego biznesu.

Dziś po raz kolejny o tym przypomina, tym razem jednak nie z uwagi na twarde, techniczne uwarunkowania, ale przez wzgląd na sposób myślenia o budynku i zarządzania nim, w którego centrum znajduje się najemca i jego rzeczywiste potrzeby.

Bliżej człowieka – bliżej społeczności

Wszystkie zapowiedziane na 2015 rok zmiany w budynku WTT wprowadzone zostaną w odpowiedzi na ankietę zrealizowaną wśród najemców w lecie mijającego roku. Kierunek zmian: orientacja na pracowników budynku oraz otwarcie WTT na lokalną społeczność.

Podczas świątecznego spotkania z najemcami przedstawiciel właściciela budynku, Maria Bubak, powiedziała:

– Kluczowym jest dla nas to, że to sami najemcy byli inspiracją dla zmian, które wkrótce zostaną zrealizowane w WTT. W przeprowadzonej przez nas ankiecie wzięło udział 1 297 osób, potwierdzając, że żywo interesują się tym, co dzieje się w miejscu ich pracy. Z opinii wyrażonych w ankiecie wyraźnie wynika, że WTT nie jest przez najemców postrzegany wyłącznie jako budynek, ale jako przestrzeń, w której funkcjonuje konkretna, biznesowa społeczność. Chcemy, aby ta społeczność mogła się rozwijać w każdym wymiarze – przede wszystkim profesjonalnym i biznesowym, ale także kulturalnym i osobistym.

Jakie dokładnie zmiany zaplanował właściciel?

Więcej aktywności, lepsza gastronomia

W odpowiedzi na wyrażone w ankiecie oczekiwania 72% najemców właściciel budynku wprowadzi w nim m.in. rozwiązania, które będą zachęcać do większej aktywności po godzinach. W otwartej na 1 piętrze budynku sali do ćwiczeń i relaksu pracownicy biurowca będą mogli skorzystać z proponowanego przez właściciela programu zajęć lub wynająć salę na indywidualne i zespołowe zajęcia. Miejsce otwarte będzie również dla firm zewnętrznych, które będą mogły zaproponować najemcom własną, ciekawą ofertę. Dbając o aktywny tryb życia pracowników właściciel zapewni również o lepszą infrastrukturę dla rowerzystów i prysznice dla ich użytkowników.

Zgodnie z ankietą, ponad połowa pracowników budynku przynosi ze sobą do pracy własne jedzenie, nie zawsze mając ochotę na jego konsumpcję przed monitorem komputera. W odpowiedzi na oczekiwania 85% najemców, sygnalizujących w ankiecie potrzebę większego wyboru i lepszej jakości lokali gastronomicznych w budynku, właściciel pomyślał o rozwiązaniach, które pozwolą pracownikom cieszyć się zdrową i zróżnicowaną dietą w godzinach pracy: nowej kantynie ze zdrową żywnością i dedykowanym podjazdem dla food tracków.

Na uwagę zasługuje również zapowiedź oddania na użytek pracowników wspólnej jadalni domowych posiłków, których spożywanie uprzyjemni muzyka fortepianowa na żywo w nowym, cieplejszym i bardziej przyjaznym najemcom i odwiedzającym budynek lobby. W odpowiedzi na oczekiwania 92% ankietowanych ta część budynku przejdzie gruntowny remont, stając się bardziej naturalna, zielona i nowoczesna. 

Bliżej kultury, bliżej biznesu

Ważnym elementem zmian zapowiadanych w WTT jest 35 piętro. Z rozciągającym się za oknem przepięknym widokiem na Warszawę, ma być miejscem organizacji wystaw, konferencji i imprez firmowych, inspirując do bardziej efektywnej pracy. Otwarte na zewnętrzną, lokalną społeczność stać się ma nowym, atrakcyjnym miejscem na kulturalnej i biznesowej mapie stolicy.

– 35 piętro ma być nie tylko miejscem spotkań z kulturą i organizacji artystycznych wydarzeń. Ma być to również przestrzeń dla biznesowych spotkań, która umożliwi najemcom realizację wydarzeń firmowych oraz budowanie relacji z kontrahentami i partnerami biznesowymi w bardzo atrakcyjnym wizualnie i prestiżowym miejscu – wyjaśnia Maria Bubak.

35 piętro jest odpowiedzią na oczekiwania 67% osób biorących udział w ankiecie, które wyraziły chęć, aby budynek stał się miejscem ciekawych inicjatyw oraz spotkań.

Wszystkie zaplanowane na nadchodzący rok działania wpisują się w deklarowaną przez właściciela budynku troskę o budowanie społeczności najemców:

– Kierunkiem zmian, który obraliśmy po analizie wyników ankiety była pełna koncentracja na potrzebach i oczekiwaniach najemców postrzeganych jako indywidualne jednostki, pracownicy budynku, ale również jako członkowie biznesowej społeczności. Chcemy, aby WTT było dla nich idealnym i inspirującym miejscem pracy, wymiany usług i doświadczenia, ale także ciekawego spędzenia czasu poza zawodowymi obowiązkami. Zmiany, które chcemy wprowadzić w 2015 roku, mają przyczynić się do lepszego samopoczucia najemców oraz wzmocnić ich życiową równowagę – zapowiada Maria Bubak.

Wyróżnić się na tle konkurencji

Innowacyjne podejście właściciela budynku, nastawienie na dialog z najemcami i wsłuchanie w ich rzeczywiste potrzeby to zdecydowany krok w kierunku umocnienia pozycji WTT na konkurencyjnym rynku.

Atrakcyjna lokalizacja w prężnie rozwijającej się nowej dzielnicy biznesowej Warszawy, blisko centrum, stwarza dla WTT oraz najemców budynku nowe możliwości rozwoju.

Jak zauważa Dorota Ejsmont, Associate Director w Dziale Powierzchni Biurowych Savills, uruchomienie centralnego odcinka drugiej linii metra oraz ponowne otwarcie ulicy Prostej w Warszawie zwiększyło zainteresowanie najemców projektami biurowymi zlokalizowanymi na obrzeżach centrum, w tym wzdłuż ul. Towarowej, w których stawki czynszów są dużo bardziej konkurencyjne w relacji do ścisłego centrum, a najemcy mogą nadal czerpać korzyści z korzystnej lokalizacji i bardzo dobrej dostępności komunikacyjnej.

Z kolei Vera Wagner, Asset Manager w zarządzającej WTT firmie Heitman, zwraca uwagę na to, że kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji o przedłużeniu obecnego kontraktu przez najemcę lub zawarciu nowego nie jest już dzisiaj cena, a jakość zarządzania relacją z najemcami będąca ważnym kryterium oceny długoterminowego zwrotu z inwestycji w nieruchomości biurowe.

– WTT, jako jeden z pierwszych biurowców w Polsce przez lata wyznaczał standardy i kierunki rozwoju na rynku powierzchni komercyjnych w Warszawie. Dziś, wraz ze strategią zarządzania budynkiem zorientowaną w pełni na najemcę i jego rzeczywiste potrzeby wyróżnia się na tle konkurencji, a dzięki skutecznej realizacji zapowiadanych zmian ma szanse stać się jeszcze bardziej atrakcyjną lokalizacją dla międzynarodowych i polskich firm oraz dla najemców reprezentujących publiczny sektor – podsumowuje Jarosław Pilch, starszy negocjator w Dziale Powierzchni Biurowych Savills, odpowiedzialny za wynajem powierzchni biurowych w budynku WTT.

A co na to sami najemcy?

– Z perspektywy mojej firmy interesującą propozycją jest udostępnienie najemcom budynku przestrzeni na 35 piętrze WTT. Możliwość zorganizowania niestandardowego spotkania biznesowego na ostatnim piętrze najwyższego biurowca w Warszawie i to nie wychodząc z niego, jest bardzo ciekawą perspektywą. Osobiście cieszę się także ze zmian w części cateringowej, otwierające WTT na osoby, które dotychczas nie korzystały z części wspólnych – ocenia Elżbieta Con z firmy Altkom S.A.

Źródło: MSL Group

Udostępnij artykuł: