Nowe połączenia lotnicze z Lublinem

Finanse i gospodarka

Od września WizzAir zwiększa liczbę połączeń i otwiera bazę przy lubelskim porcie lotniczym. Wraz z rozwojem węgierskiego przewoźnika wzrośnie liczba pasażerów, a także ilość operacji dostaw paliwa lotniczego realizowanych przez LOTOS-Air BP Polska.

Dla linii lotniczych współpraca z dostawcą paliwa jest jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu w tym biznesie. Cena paliwa jest oczywiście kluczowa, ale oprócz tego ważna jest stabilna jakość produktu, a taką jakość zapewnia produkt z gdańskiej rafinerii Grupy LOTOS. LOTOS – Air BP Polska konsekwentnie buduje swój wiarygodny wizerunek dostawcy na rynku polskim.

Nowy model zarządzania
LOTOS – Air BP Polska jest obecne z własnymi operacjami tankowania w Warszawie, Gdańsku,  Katowicach, a od początku 2015 r. na lotnisku w Lublinie.

– Nowy model współpracy pomiędzy dostawcą paliw a portem lotniczym w Lublinie opiera się o know-how Air BP, sprawdzony na kilkudziesięciu regionalnych lotniskach w Europie. – wyjaśnia Adrianna Skoracka, wiceprezes zarządu LOTOS – Air BP.

Warto wspomnieć, że Lublin to pierwsze lotnisko podmiejskie, gdzie spółka LOTOS – Air BP Polska ma w swojej ofercie dwa rodzaje paliwa – swój główny produkt paliwo Jet-A1 oraz benzynę lotniczą, tzw. avgas.

Czym różnią się paliwa Jet A-1 i avgas?
Jet A-1 to paliwo lotnicze stosowane najczęściej w napędach większych, komercyjnych statków powietrznych wyposażonych w silniki z napędem turbiny gazowej (turbośmigłowych lub turboodrzutowych). Avgas to benzyna lotnicza stosowana do napędu niedużych samolotów wyposażonych w silniki tłokowe.

Marcin Zachowicz
Grupa LOTOS S.A.

 
Udostępnij artykuł: