Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Lokalność | Nie ma alternatywy dla zmian, pandemia tyko je przyspieszyła

BANK 2021/06

Z Aleksandrem Borzymowskim prezesem zarządu Banku Rumia Spółdzielczego rozmawiali Michał Węgrzyn i Wiesław Ostoja.

Fot. Bank Rumia Spółdzielczy

Z Aleksandrem Borzymowskim prezesem zarządu Banku Rumia Spółdzielczego rozmawiali Michał Węgrzyn i Wiesław Ostoja.

Nasz rozmówca analizuje działania banku w wielu aspektach i udowadnia, że specyficzne uwarunkowania, jak np. sąsiedztwo dużej aglomeracji, stanowią dodatkowy bodziec i stymulator rozwoju. Pod warunkiem wszakże stałego monitorowania rynku i zmiennych oczekiwań klientów każdego z obsługiwanych segmentów.

Jak mógłby pan podsumować doświadczenia Banku Rumia Spółdzielczego z wdrażania szeroko rozumianych rozwiązań antykryzysowych na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy? Mowa zarówno o zapewnieniu dostępu do płatności i wykorzystaniu interfejsu bankowego w celu zdalnego kontaktu z jednostkami administracji publicznej, jak również o wsparciu finansowym i doradztwie dla lokalnej przedsiębiorczości.

– Wybuch pandemii spowodował konieczność szybkiego reagowania na wprowadzone obostrzenia i rygory sanitarne. Po krótkim okresie, niezbędnym dla zmiany organizacji naszej pracy – z czym wiązała się potrzeba zakupów sprzętu i środków bezpieczeństwa oraz organizacji stanowisk, w tym w szczególności przeniesienie do obsługi zdalnej w pierwszej kolejności osób odpowiedzialnych za obszary krytyczne – przystąpiliśmy do wprowadzania ułatwień w komunikacji, nowych usług i świadczenia ich w sposób zdalny. Przykładem jest umożliwienie składania wniosków i przejścia przez całą procedurę moratorium kredytowego online, a także przygotowanie i realizacja wsparcia naszych klientów w korzystaniu z programu Arka PFR. Za naszym pośrednictwem przedsiębiorcy otrzymali ponad 51 mln zł wsparcia z tego źródła.

Dzięki współpracy z bankiem zrzeszającym umożliwiliśmy dostarczanie dokumentów do monitoringu kredytowego poprzez bankowość internetową. Pomocny w tym zakresie okazał się również realizowany przez nas wcześniej projekt przekazywania danych finansowych w postaci plików JPK, co dało naszym klientom komfort przesyłania tych informacji bez konieczności odwiedzin w banku czy na poczcie.

Kolejnym ułatwieniem dla klientów, wdrożonym w związku z pandemią na szczeblu zrzeszenia, jest identyfikacja zdalna poprzez usługę mojeID w bankowości elektronicznej, co obecnie może być często wykorzystywane w celu rejestracji poprzez Internetowe Konto Pacjenta. Usługa SGB ID umożliwia bezpieczną weryfikację tożsamości drogą elektroniczną na platformach usług publicznych, dzięki niej można utworzyć Profil Zaufany, aby podpisywać dokumenty w urzędach publicznych, czy też identyfikować swoją tożsamość np. w firmach ubezpieczeniowych bądź placówkach medycznych.

W ostatnim czasie dzięki współpracy z SGB-Bankiem i firmą Basement udostępniliśmy naszym klientom w ramach bankowości elektronicznej kantor internetowy. To nie koniec wspólnych planów w zakresie ułatwień, jakie jeszcze w tym roku będziemy wprowadzać w obszarze bankowości mobilnej i internetowej w ramach współpracy z SGB-Bankiem.

Kolejnym obszarem, jaki w ostatnim czasie uległ elektronizacji, jest składanie wniosków online. W ten sposób zaczęliśmy obsługiwać m.in. niemal cały proces kredytowy, dzięki czemu dostarczenie dokumentów w formie papierowej bywa niezbędne jedynie w finalnej fazie rozpatrywania wniosku.

Okres pandemii to również czas istotnych zmian w sposobie organizacji spotkań, szkoleń, wymiany informacji. W tym obszarze wykorzystaliśmy nasze wewnętrzne rozwiązania i doświadczenia do poprawy relacji z klientami. Usługą, którą planujemy udostępnić w najbliższym czasie, jest przekazywanie informacji i dokumentów za pomocą trwałego nośnika, czyli aplikacji dostępnej z poziomu bankowości elektronicznej lub poprzez bezpośrednie logowanie, dzięki czemu klienci zaoszczędzą czas i pieniądze, a dodatkowo ograniczy się zużycie papieru. Cały czas z powodzeniem zachęcamy ludzi do korzystania z płatności mobilnych, aplikacji, kart i tradycyjnej bankowości internetowej. Mamy na tym polu swoje sukcesy – po niespełna 10 miesiącach od udostępnienia aplikacji SGB Mobile korzysta z niej ponad 20% ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: