Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Media Społecznościowe | Obecność obowiązkowa

BANK 2022/04

W ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój mediów i serwisów społecznościowych. Nie tylko prowadzonych przez osoby prywatne, ale i przez firmy. Mówi się nawet, że jeśli którejś z nich nie ma na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, to tak jakby w rzeczywistości nie istniała.

W ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój mediów i serwisów społecznościowych. Nie tylko prowadzonych przez osoby prywatne, ale i przez firmy. Mówi się nawet, że jeśli którejś z nich nie ma na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, to tak jakby w rzeczywistości nie istniała.

Dr hab. Eugeniusz Gostomski
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

Media bądź serwisy społecznościowe to oparte na technologii internetowej i mobilnej rozwiązania, które umożliwiają nawiązywanie i utrzymywanie wzajemnych kontaktów między uczestnikami tworzącymi określoną społeczność poprzez przekazywanie sobie informacji, zdjęć, filmów i linków do różnych serwisów internetowych. W przestrzeni wirtualnej istnieje ich wiele, ale do najbardziej popularnych na świecie należą: Facebook (2,7 mld aktywnych uczestników), YouTube (2,2 mld użytkowników) i Whatsapp (2 mld uczestników). Natomiast w Polsce największą popularnością cieszą się: YouTube, Facebook i Messenger.

Rozwój mediów społecznościowych związany jest z pełnionymi przez nie funkcjami, do których należą:

  • prezentowanie na stronach portalu społecznościowego pozytywnego obrazu osób, firm, organizacji społecznych, produktów i usług;
  • nawiązywanie komunikacji i podtrzymywanie więzi w ramach grupy społecznościowej;
  • udostępnianie uczestnikom grupy informacji, ocenianie i komentowanie określonych treści i poglądów;
  • prowadzenie dyskusji na wybrany temat;
  • poznawanie opinii klientów na temat firmy i jej oferty rynkowej;
  • pozyskiwanie nowych pracowników i odpieranie negatywnych informacji o danym podmiocie w razie pojawienia się takich w internecie.

Banki nie pozostają w tyle

Coraz częściej media społecznościowe wykorzystują banki, także spółdzielcze, generując odpowiednie informacje zarówno własnych, jak i pracowników bankowych i influencerów. Zyskały one na znaczeniu w dobie pandemii koronawirusa, gdy lockdown ograniczył możliwość kontaktowania się klientów z bankiem w jego placówkach.

Wagę serwisów społecznościowych dla instytucji finansowych dostrzegł UKNF, który w sierpniu 2021 r. opublikował projekt „Stanowiska Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego w sprawie wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane oraz osoby zatrudnione w tych podmiotach”. W dokumencie tym podkreślono, iż nadzorowane przez KNF podmioty finansowe i spółki giełdowe powinny stworzyć i realizować politykę wykorzystania mediów społecznościowych, a informacje o tym umieścić na&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: