NUK w Banku Spółdzielczym: Ryzyko złego zarządzania

NBS 2011/01

Peter F. Drucker, wybitny ekspert ds. zarządzania, wskazywał, że w szybko zmieniającym się świecie marketing i innowacyjność są ważniejsze niż proste kryterium zyskowności.

Peter F. Drucker, wybitny ekspert ds. zarządzania, wskazywał, że w szybko zmieniającym się świecie marketing i innowacyjność są ważniejsze niż proste kryterium zyskowności.

Wiesław Żółtkowski

Priorytetem każdego przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie klientów, a ci sami określają, za co gotowi są zapłacić. W banku największe ryzyko stanowi złe zarządzanie. Niedostatki w kapitale, kwalifikacjach personelu i infrastrukturze technicznej to jedynie stan wyjściowy. Nic nie usprawiedliwia braku rozwoju, a już na pewno ponoszenia strat. Zawsze jest to efekt złej diagnozy, braku kompetencji w ocenie ryzyka, czasem zwykłego chciejstwa w działaniu albo po prostu nierozumienia biznesu, którym się zarządza.

Od czego zacząć?

Drucker wyróżnia dwie funkcje przedsiębiorstwa: marketingową i innowacyjną. Marketingu nie wolno sprowadzać tylko do technik sprzedaży. Kluczowe jest pytanie: czy znamy dobrze klientów? Nie, co chcemy sprzedać, lecz co chce kupić nasz klient? Czy koncentrując się na sprostaniu zaleceniom z zewnątrz, np. regulacjom KNF, dostrzegamy również oczekiwania rynku? Co tak naprawdę wiemy o ofercie naszej konkurencji?

Po pierwsze, musimy znać liczbę swoich klientów (a nie tylko rachunków!) z podziałem na grupy, co w wielu bankach spółdzielczych ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: