O przyszłości e-handlu ‒ międzynarodowa konferencja Commerce Transformation Days, 22 września 2022 roku we Wrocławiu

Bezgotówkowo

Już 22 i 23 września odbędzie się Commerce Transformation Days (CTD) – jedyna w Polsce międzynarodowa konferencja w pełni poświęcona cyfrowej transformacji handlu. To już 7. edycja tego corocznego wydarzenia, znanego wcześniej jako Kongres Dyrektorów E‑commerce, podkreślają Organizatorzy.

Commerce Transformation Days
Źródło: Unity Group

Już 22 i 23 września odbędzie się Commerce Transformation Days (CTD) – jedyna w Polsce międzynarodowa konferencja w pełni poświęcona cyfrowej transformacji handlu. To już 7. edycja tego corocznego wydarzenia, znanego wcześniej jako Kongres Dyrektorów E‑commerce, podkreślają Organizatorzy.

CTD to miejsce spotkań europejskich przedsiębiorców zainteresowanych najnowszymi i najważniejszymi trendami cyfrowej transformacji handlu i bardzo ważna platforma wymiany wiedzy i doświadczeń między praktykami z sektora commerce a ekspertami z dziedziny cyfrowej transformacji. W tym roku konferencja odbędzie się w centrum biznesowym Concordia Design we Wrocławiu.

Będzie 6 bloków tematycznych: commerce transformation, digital sales, scalable operations, data & AI, cloud & cybersecurity oraz society & organization

W trakcie wydarzenia wiedzą podzielą się kluczowi eksperci rynkowi reprezentujący topowe marki, takie jak: Allegro, Carrefour, Super-Pharm, Euro RTV AGD, BRW, PwC i wielu innych. Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Wrocławia. 

Czytaj także: E-konsument 2.0: zgodność towaru z zamówieniem ważniejsza niż bezpieczeństwo danych

Branże e-commerce musi być elastyczna i …

Wiele firm stoi aktualnie przed wyzwaniem zachowania ciągłości działania. Coraz większym problemem dla nich jest też konieczność znacznie szybszego reagowania na zmieniające się otoczenie rynkowe. Doświadczenia ostatnich lat pokazują, że remedium na takie kryzysy jest elastyczność i zwinność modelu biznesowego. To kierunek, w jakim zmierzać powinna cała branża handlowa.

‒ Różne analizy pokazują skalę nieprzygotowania polskich firm na nieprzewidywalne zdarzenia, które mogą negatywnie wpłynąć na operacyjną działalność i kondycję biznesu. Co prawda przyszłości nie da się przewidzieć, ale od kilku lat mamy do czynienia z bardzo silną zmiennością na rynku i przedsiębiorcy muszą umieć sobie z nią radzić, właściwe i szybko reagować, a także mądrze planować. Działając na

rynku cyfrowej transformacji handlu od przeszło 25 lat czujemy się współodpowiedzialni za obecną kondycję branży handlowej. Chcemy razem z ekspertami i najważniejszymi liderami rynku otwarcie rozmawiać o szansach i zagrożeniach przyszłości.

Od lat organizujemy konferencję Commerce Transformation Days właśnie po to, by stworzyć platformę spotkań i wymiany doświadczeń dla międzynarodowych praktyków z obszaru digital commerce. Działając razem, chcemy wesprzeć przedsiębiorców w codziennym zmaganiu się z trudną biznesową rzeczywistością oraz uzbroić ich na przyszłość... ta będzie zmienna i nieprzewidywalna, ale z pewnością będzie cyfrowa – mówi Grzegorz Kuczyński, prezes Zarządu w Unity Group.

… bardziej innowacyjna

Jak pokazują ostatnie dekady, innowacyjność i wdrażanie nowych technologii pozwala rozwijać biznes w znacznie szybszym tempie. Jednak w kryzysowych czasach cyfrowa transformacja odgrywa jeszcze większą rolę.

‒ Inicjatywy związane z cyfrową transformacją pomogły wielu organizacjom prosperować w czasie pandemii, a sektor handlowy nie jest tu wyjątkiem. Oferowały one tym organizacjom możliwość tworzenia bezproblemowych sposobów obsługi klientów i napędzania nowej efektywności operacyjnej. Jednak transformacja spowodowała również wzrost oczekiwań klientów do poziomu wyższego niż kiedykolwiek wcześniej. 

Firmy, a w szczególności te związane z sektorem handlu, muszą szybko działać, aby przyciągnąć uwagę i zbudować lojalność klientów – w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że klienci wybiorą konkurencyjne rozwiązania. 

Dlatego tak ważne jest, aby firmy zachowały zdolność do dostosowania swoich systemów (tych istniejących oraz tych wdrażanych) do zmieniających się preferencji konsumentów, w tym celu muszą dążyć do ściślejszej współpracy pomiędzy zespołami IT i biznesowymi. Współpraca ta jest kluczem do wprowadzenia zmian, które są istotnym motorem innowacji cyfrowych i poprawy doświadczeń klientów ‒ mówi Ruediger Fabian, Area Vice President Central Europe w Mulesoft. 

Czytaj także: Nowe przepisy dla e-commerce i dostawców usług płatniczych już od stycznia 2023 roku

Wiedza vs zmiana

Lata 2020-2021 i minione miesiące 2022 były niewątpliwie czasem bardzo silnych przemian, w których poziom digitalizacji firm niemal wyznaczał ich pozycję rynkową na całym świecie. Eksperci jasno wskazują, że okienko czasowe na inwestycje w kompetencje cyfrowe kończy się.

Dlatego zmienność i wyzwania przyszłości będą głównymi tematami odbywającej się 22 i 23 września 2022 roku konferencji Commerce Transformation Days.

Hasłem przewodnim wydarzenia jest „Transformacja handlu w erze dynamicznych zmian. Jak przygotować się na nieprzewidywalne?”. Możliwe scenariusze odpowiedzi firm na zmiany będą dyskutowane przez ekspertów e‑handlu z różnych sektorów oraz krajów.

‒ Bardzo ważną kwestią w transformacji cyfrowej są zmiany pokoleniowe i nowe nawyki konsumenckie. W wielu krajach pokolenie Z, urodzone między 1997 a 2012 rokiem, wyprzedzi inne pokolenia jako największa grupa wśród pracowników do 2034 roku. Co ciekawe można zakładać, że będą stanowić znaczną część bazy klientów wielu firm wcześniej niż byśmy się tego spodziewali.

Organizacje, które są w stanie przyciągnąć Gen Z pracą, cyfrowymi produktami i usługami, z pewnością wiele na tym zyskają – komentuje Robin Müller, Tech-Advisor & Investor RMR Ventures & Consulting i Członek Rady Programowej konferencji.

Więcej o wydarzeniu tutaj.

Źródło: Unity Group
Udostępnij artykuł: