Ochrona klientów instytucji finansowych

Bankowość

  Pozwy zbiorowe, w innych krajach stosowane od dawna, w Polsce stają się instrumentem dochodzenia roszczeń klientów wobec korporacji finansowych. Na wokandzie są już kredyty we frankach szwajcarskich, polisolokaty i ubezpieczenia inwestycyjne. Czy jest to wynik braku skutecznego systemu ochrony praw konsumenta?

Na temat modelu ochrony klientów instytucji finansowych rozmawiali w panelu ekspertów Forum Bankowego 2014: mec. Jerzy Bańka – wiceprezes Związku Banków Polskich, Tomasz Bogus – prezes Banku Pocztowego, dr Mariusz Cholewa – prezes Biura Informacji Kredytowej, Dorota Grudzień-Barbachowska – dyrektor Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dr Marek Janczyk – miejski rzecznik konsumentów w Poznaniu, dr Piotr Juda – prezes Toyota Bank Polska i Sławomir S. Sikora – prezes Banku Handlowego. Dyskusję prowadził Maciej Samcik – redaktor „Gazety Wyborczej”.

Cały artykuł „Model ochrony klientów banku: Klient gra pierwsze skrzypce” znajdą Państwo w najnowszym numerze „Nowoczesnego Banku Spółdzielczego – 2014/03”

 

 

 

 

 

Udostępnij artykuł: