Bank i Klient: Odchodząc od cegieł i zaprawy?

BANK 2017/04

Na sprzedaży kredytów mieszkaniowych przez internet sparzyło się kilka firm i instytucji. Mimo to kolejnych odważnych nie brakuje.

Na sprzedaży kredytów mieszkaniowych przez internet sparzyło się kilka firm i instytucji. Mimo to kolejnych odważnych nie brakuje.

Kamil Maciążek

Czyżbyśmy mieli być w końcu świadkami upadku ostatniego z bastionów tradycyjnej bankowości? Pojawiła się pierwsza bankowa oferta sprzedaży kredytu hipotecznego przez telefon. Ale czy aby na pewno nie kryje się za tym wyłącznie sprytny marketing? Czy rzeczywiście klienci dotknięci klątwą agorafobii będą mogli uzyskać kredyt na mieszkanie bez wychodzenia z (nomen omen!) domu? Odpowiedzi na podobne pytania nigdy nie da się sprowadzić do prostego „tak” lub „nie”.

Pierwszy stopień oddalenia

Od paru miesięcy działa nowy produkt pod nazwą ING Remote Advisory dla kredytów hipotecznych. Sprzedaje go – jak łatwo się domyślić – ING Bank Śląski. Przedstawiciele tej instytucji chętnie dzielą się wiedzą na ten temat. – Dzięki naszej propozycji można wygodnie ubiegać się o kredyt hipoteczny bez wychodzenia z domu. Klient przychodzi do oddziału tylko raz, podpisać umowę kredytową. Wszystkie formalności do wydania decyzji ostatecznej, można załatwić, mając do dyspozycji telefon komórkowy z aparatem fotograficznym i dostępem do internetu – opowiada Ewa Szerszeń, zastępca rzecznika prasowego w ING BSK.

Klientom asystują specjalnie przygotowani do tej roli doradcy, którzy pomagają na każdym kroku w przejściu procesu ubiegania się o kredyt i informują o statusie wniosku kredytowego. Zdolność kredytowa oceniana jest tak samo jak w standardowym procesie – tyle że dokumenty można dostarczyć w formie skanów i zdjęć. Także zabezpieczenia nie różnią się od tych, których można spodziewać się przy produkcie klasycznym – w oddziale lub u pośrednika. A co z szacowaniem wartości kredytowanej ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: