Opinie: Banki spółdzielcze a sektor publiczny – czekać czy rozwijać współpracę

NBS 2016/01

W okresie 25 lat w bankach spółdzielczych mieliśmy do czynienia z różnymi podejściami do obsługi instytucji sektora publicznego. Dominował niestety pogląd, że jest to działalność nisko rentowna, bo korzyści są niewielkie z uwagi na niskie bądź niekiedy zerowe opłaty prowizyjne i niskie marże przy kredytach i obligacjach komunalnych.

Zbigniew R. Wierzbicki

Jednakże obecnie w czasach niskich marż i turbulentnego otoczenia rynkowego niezbędne jest przemyślenie, czy nie jest racjonalnym dokonanie strategicznej reorientacji w tym zakresie. Zasadny jest bowiem pogląd, że banki spółdzielcze powinny zmienić swoje podejście do obsługi podmiotów sektora publicznego. Nadszedł czas na wygrywanie przetargów na obsługę wszystkich rodzajów instytucji publicznych i ich jednostek terenowych. Jest wiele argumentów uzasadniających zmianę podejścia, tym bardziej że część banków spółdzielczych zintensyfikowała swoje działania zmierzające do zwiększania swoich obrotów.

 

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: