Opinnie: Rewolucja

BANK 2011/07- 08

Aż strach przyznać, ale "Harvard Business Review Polska" w ślad za swoim starszym amerykańskim bratem, właśnie ogłosił kolejną rewolucję. Tym razem w marketingu. A doświadczenie uczy, że w takim razie pozostaje już tylko kwestią czasu, aby nowa koncepcja zaczęła w mniejszym czy większym stopniu wyznaczać przyszłe standardy w biznesie.

Marek Urbaniak

Ale czy prezentowane zmiany oznaczają rewolucję? Tutaj można mieć duże wątpliwości. Jest to bowiem bardziej nowa koncepcja niż od razu cała rewolucja. Tym bardziej że przełom ma obowiązywać w sprzedaży, czyli dokładnie w tej części marketingu, jaką jest promocja mix, której jedno z narzędzi stanowi właśnie sprzedaż, obok promocji, reklamy i public relations. Wchodząc w te szczegóły terminologiczne, wielu może odnieść wrażenie, że jest to ucieczka w żargon marketingowy i uprawianie jedynie sztuki dla sztuki. Otóż nic bardziej błędnego, bo przede wszystkim należy dawać właściwe rzeczom słowa, jakby powiedział Pascal. A ponadto dopiero z tej perspektywy widać, jak trzeba usytuować nową propozycję Rolanda T. Rusta, Christiana Moormana oraz Gaura Bhalla.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: