Strefa VIP: Otwieranie drzwi do kariery

BANK 2016/11

– Musimy zawsze pamiętać o jednym: nie może być mowy o bylejakości, o wprowadzaniu klienta w błąd. Nie wolno nam tłumaczyć się brakiem czasu, jeżeli jest on potrzebny na wyjaśnienie klientom nowych rozwiązań – ten wymowny apel prezesa Związku Banków Polskich Krzysztofa Pietraszkiewicza, wygłoszony podczas 52. już uroczystości wręczenia certyfikatów Związku Banków Polskich w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych, miał znaczenie szczególne.

– Musimy zawsze pamiętać o jednym: nie może być mowy o bylejakości, o wprowadzaniu klienta w błąd. Nie wolno nam tłumaczyć się brakiem czasu, jeżeli jest on potrzebny na wyjaśnienie klientom nowych rozwiązań – ten wymowny apel prezesa Związku Banków Polskich Krzysztofa Pietraszkiewicza, wygłoszony podczas 52. już uroczystości wręczenia certyfikatów Związku Banków Polskich w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych, miał znaczenie szczególne.

Karol Podgórski

Zwracając się do niekwestionowanej elity, jaką bez wątpienia jest kolejne już grono bankowców wyróżnionych nowymi stopniami zawodowymi, prezes ZBP w dobitny i jednoznaczny sposób przypomniał zebranym, iż w tak istotnym obszarze działalności, jaką jest kontakt z klientemi kompetentne doradztwo nawet najlepsi nie mogą spocząć na laurach. Właściwe postawy szybko procentują nie tylko w czysto finansowym rozumieniu; to właśnie dzięki odpowiedzialności byłych, jak i obecnych pracowników polskie banki cieszą się statusem instytucji zaufania publicznego i -pomimo poważnych perturbacji, jakie w ostatnim czasie dotknęły globalny sektor finansowy – utrzymują w tym zakresie wysokie notowania. Najbardziej jaskrawym dowodem na współzależność pomiędzy etycznym postepowaniem konkretnego pracownika, a opinią na temat całego sektora są przytoczone przez Krzysztofa Pietraszkiewicza wyniki badań poziomu zaufania społecznego do różnych instytucji, w tym w szczególności sektora finansowego.

– Polacy największym zaufaniem obdarzają pracowników obsługi klienta, z którymi mieli bezpośredni kontakt. Na drugim miejscu znajduje się reprezentowany przez tych pracowników bank, na trzecim cały sektor bankowy, a dopiero w dalszej kolejności pojawiają się inne instytucje – podkreślił prezes Związku Banków Polskich.

Globalne przewartościowania

Owa społeczna odpowiedzialność biznesu ma szczególne znaczenie w obecnych, niepewnych czasach; nadchodzące lata, a być może nawet i dekady staną się ogromnym wyzwaniem dla dotychczasowego ładu, również w dziedzinie gospodarki. Symbolicznym przykładem globalnego przewartościowania, jaki dokonuje się na naszych oczach jest rosnąca niezwykle dynamicznie liczba uchodźców. Dane przytoczone przez preze- sa ZBP szokują: tylko w latach 2004–2015 liczba osób decydujących się na ucieczkę z ojczyzny powiększyła się z 20 do 54 mln, a znaczna część z tej grupy jest obecnie skazana na wegetację w różnego rodzaju obozowiskach poza terytorium własnego kraju. Ale masowa migracja to jedynie część znacznie poważniejszego problemu. – W wielu krajach mamy do czynienia z istną eksplozją niezadowolenia; stanowi ona swoiste wotum nieufności do elit, zarówno politycznych, kulturalnych, jak i biznesowych. Ta fala się wznosi i problem ten będzie wymagać zupełnie nowych rozwiązań – zaznaczył Krzysztof Pietraszkiewicz. W gronie osób i instytucji wypracowywujących owe rozwiązania nie może rzecz jasna zabraknąć przedstawicieli sektora bankowego, na których w opinii prezesa ZBP „spoczywa szczególny rodzaj odpowiedzialności”. – Jestem przekonany, że w polskich bankach mamy na tyle światłą kadrę, że bez problemu znajdzie ona sposób na porozumiewanie się z opinią publiczną, że będziemy umieli wytłumaczyć sobie wzajemnie, jaka jest rola banków w społecznej gospodarce rynkowej, wreszcie jakie warunki muszą ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: