Komentarze: Żółty kruszec odzyskuje moc

KF 2009.09-10 (wrzesień - październik 2009)

Choć złoto uznawane jest za jedną z bardziej bezpiecznych form lokowania kapitału, to jednak miewa swoje kaprysy. Tego lata mieliśmy okazję je obserwować. Dowodzą one tego, że każdą decyzję inwestycyjną należy podejmować z rozwagą, w sposób przemyślany i poprzedzony analizą sytuacji.

Roman Przasnyski

Złoto wciąż trzyma się mocno, choć jego ceny wróciły z dalekiej podróży. Tak najkrócej można by skwitować to, co działo się na tym rynku w ostatnich miesiącach. Pierwsza dekada lipca przyniosła kontynuację dynamicznej tendencji spadkowej cen tego kruszcu, rozpoczętej jeszcze na początku czerwca. W połowie roku – nieudaną próbą ataku na poziom 1000 USD za uncję – zakończył się dwumiesięczny rajd cen złota w górę. W pierwszych dniach czerwca usiłowania te zatrzymały się w okolicach 990 USD za uncję. Od tego momentu, aż do końca pierwszej dekady lipca, trwał dość dynamiczny spadek cen. Zatrzymał się on dopiero w okolicach 905 USD za uncję. To oznacza, że inwestor, który zdecydował się kupić złoto na początku czerwca, w ciągu miesiąca mó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: