PARP wspiera finansowo promocję za granicą polskiej płatności okiem

Bezgotówkowo

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała dotację wrocławskiemu fintechowi PayEye, który pierwszy na świecie opracował pełny ekosystem płatniczy, oparty o biometrię tęczówki oka. Blisko 0,5 mln zł, w ramach dotacji „Go to Brand” przeznaczone zostanie na promocję polskiej marki na rynkach zagranicznych.

biometria, PayEye
Źródło: PayEye

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała dotację wrocławskiemu fintechowi PayEye, który pierwszy na świecie opracował pełny ekosystem płatniczy, oparty o biometrię tęczówki oka. Blisko 0,5 mln zł, w ramach dotacji „Go to Brand” przeznaczone zostanie na promocję polskiej marki na rynkach zagranicznych.

PayEye to fintech z Wrocławia, który płatność okiem już realizuje pilotażowo we Wrocławiu.

Tęczówka ze względu na swoją niepowtarzalność jest najbezpieczniejszą biometryczną metodą identyfikacji użytkownika

W kolejnych etapach projekt dostępny będzie w Polsce, Europie i na świecie.

Po raz pierwszy tęczówka wykorzystana w płatnościach

Te plany idealnie wpisały się w cel konkursu „Go to brand”, który finansuje promocję marek produktowych na rynkach zagranicznych.

Czytaj także: Wystarczy jedno spojrzenie, by uregulować rachunek we wrocławskim hotelu sieci Marriott

 – Wybraliśmy tęczówkę oka, bo wszelkie badania wskazują, że tęczówka ze względu na swoją niepowtarzalność jest najbezpieczniejszą biometryczną metodą identyfikacji użytkownika.

Możemy stać się polską marką eksportową, która będzie rozpoznawalna na świecie

Jesteśmy pierwsi na świecie, bo w finansach, a dokładniej w płatnościach biometrii oka nikt nie wykorzystywał.

Mamy poczucie, że możemy stać się polską marką eksportową, która będzie rozpoznawalna na świecie. Dysponujemy autorskim rozwiązaniem, które łączy osiągnięcia nauki z najnowocześniejszą technologią, a więc mamy się czym chwalić – mówi Krystian Kulczycki, prezes PayEye.

Czytaj także: Automatyzacja usług finansowych, nie zrobisz już zakupów na kreskę?

 „Go to brand” dla MŚP

Konkursu „Go to brand”, organizowany przez PARP, adresowany jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Fundusze przeznaczone są na sfinansowanie udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz innych dodatkowych działaniach promocyjnych.

Dysponujemy autorskim rozwiązaniem, które łączy osiągnięcia nauki z najnowocześniejszą technologią, a więc mamy się czym chwalić

PayEye chce zaznaczyć swoją obecność na najciekawszych przedsięwzięciach w Europie, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Singapurze.

Wybór rynków nie jest przypadkowy i został podyktowany znacznym zapotrzebowaniem w tych krajach na usługi związane z nowoczesnymi metodami płatności bezgotówkowej.

biometria, PayEye
Źródło: PayEye

Czytaj także: mPay: pierwsza w Polsce niebankowa aplikacja do płatności mobilnych z weryfikacją biometryczną

Źródło: PayEye
Udostępnij artykuł: