PayU poszerza ofertę lokalnych metod płatności w Europie

Bezgotówkowo / Z rynku

Zakupy online
Fot. PayU

35% Europejczyków, robiących zakupy online, korzysta z ofert zagranicznych e-sklepów, a sprzedaż transgraniczna [ang. ‘cross-border’] jest jednym z największych trendów w e-commerce – wynika z danych Eurostatu. Potencjał biznesowy e-handlu transgranicznego dostrzega coraz więcej polskich e-sklepów – już 37% z nich osiąga przychody ze sprzedaży do krajów Unii Europejskiej. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie ekspansją międzynarodową wśród przedsiębiorców, PayU poszerza listę oferowanych dotychczas metod płatności w Europie.

Do oferty @PayU_pl zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank #PayU

Międzynarodowym standardem płatności za zakupy w sklepach internetowych są karty płatnicze (kredytowe oraz debetowe). W wielu krajach jednak znacznie większą popularnością wśród kupujących online cieszą się alternatywne, lokalne, metody płatności, takie jak np.
w Polsce szybkie przelewy – tzw. pay-by-linki czy w Holandii system iDeal, który działa w bardzo podobny sposób.

Lista tego typu przykładów jest bardzo długa, dlatego, myśląc o ekspansji sklepu internetowego na nowe rynki, warto zwrócić uwagę na dostosowanie metod płatności do lokalnych preferencji klientów, gdyż jest to jeden z kluczowych czynników sukcesu dla takiego przedsięwzięcia.

Nowe metody płatności
Fot. PayU

PayU chce wspierać sklepy internetowe w ekspansji na nowe rynki

W odpowiedzi na rosnący trend sprzedaży transgranicznej w e-commerce w krajach Unii Europejskiej, PayU poszerzyło bogate portfolio metod płatności oferowanych w Europie Środkowo-Wschodniej o lokalne metody płatności popularne wśród konsumentów z Europy Zachodniej. Pomoże to polskim przedsiębiorcom w dostosowaniu się do preferencji klientów ze wszystkich atrakcyjnych i bliskich geograficznie rynków. Do oferty zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank.

Czytaj także: KNF rozszerza zakres usług świadczonych przez PayU. Co się zmieni?

– Bardzo nas cieszy, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw odważnie patrzy na zagraniczne rynki i wychodzi ze swoją ofertą poza granice kraju. Jako PayU mamy odpowiednie rozwiązania w zakresie lokalnych metod płatności, dzięki którym możemy wspierać sklepy internetowe w rozwijaniu sprzedaży transgranicznej w całej Europie – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU S.A.

KrajNajpopularniejsze lokalne metody płatności w ofercie PayU
AustriaSofort (Klarna), Paysafecard
BelgiaSofort (Klarna), Pasafecard, Bancontact
CyprPaysafecard
FinlandiaPaysafecard
FrancjaPaysafecard
GrecjaMyBank
HiszpaniaMyBank, Sofort (Klarna), Paysafecard
HolandiaiDeal, Sofort (Klarna), Paysafecard
LitwaPaysafecard
ŁotwaPaysafecard
MaltaPaysafecard
NiemcyGiropay, Sofort (Klarna), Paysafecard
PortugaliaPaysafecard
SłowacjaPaysafecard, Poštová banka, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank, Viamo, Všeobecná úverová banka
SłoweniaPaysafecard
WłochyMyBank, Paysafecard

Źródło: PayU

Ponad 70% ankietowanych na 8 z 9 badanych przez Postnord europejskich rynków (Polska, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy oraz w kraje nordyckie) wskazuje, że w procesie zakupowym bardzo ważna jest dla nich precyzyjna informacja dotycząca końcowej kwoty, jaką będą musieli zapłacić za wybrany produkt. Wprowadzenie preferowanej przez konsumentów metody płatności w lokalnej walucie pozwala na jasne zaprezentowanie wszystkich opłat, także tych za przesyłkę, dzięki czemu kupujący wie dokładnie, jaką cenę ostatecznie zapłaci i chętniej zdecyduje się na sfinalizowanie zakupu.

– Sklepy internetowe, które nie będą kierowały się zasadą lokalności w trakcie wdrażania strategii ekspansji międzynarodowej, mogą w niektórych przypadkach stracić dostęp do ponad 80% rynku, jeśli ograniczą oferowane metody płatności wyłącznie do kart płatniczych – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak.

Źródło: PayU
Udostępnij artykuł: