Pięć projektów Grupy BOŚ Banku wyróżnionych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Bankowość

Aż pięć projektów Grupy BOŚ Banku znalazło się w Raporcie "Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki". To kolejne z rzędu wyróżnienie Forum Odpowiedzialnego Biznesu dla projektów Grupy. Tym razem w Raporcie pojawiły się następujące inicjatywy: komunikacja projektu "BOŚ EKOsystem", kampania "Postaw na Słońce", popularyzująca zagadnienia związane z OZE, a także trzy praktyki długoletnie - kampania "2 złote dla Zwierzaka", platforma internetowa "eko-Polska.pl" oraz "Raport Ekologiczny", który prezentuje ekologiczną działalność Banku. Ogłoszenie Raportu "Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki" odbyło się 31 marca 2015 r. w warszawskiej Zachęcie.

BOŚ EKOsystem
Kampania wspierająca BOŚ EKOsystem, która ruszyła w lutym 2014 roku, miała istotny charakter edukacyjny – pokazywała realne korzyści płynące z zastosowania ekologicznych rozwiązań w budownictwie domów jednorodzinnych i małych osiedli. Promowała ona rozwój rynku zielonej energii w tym mikroźródeł. W skrócie, BOŚ EKOsystem to proste i ekologiczne rozwiązanie grzewcze (wykorzystuje pompę ciepła, panele słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne + moduł kotłowy) dedykowane właścicielom domów jednorodzinnych i deweloperom budującym osiedla domków. Pozwala ono obniżyć koszty ogrzewania domów i realnie wspiera ochronę środowiska. Warto podkreślić, że w wielu miejscach Polski nadal pali się węglem, co w istotny sposób wpływa na zanieczyszczenie atmosfery.

Postaw na Słońce
Kampania budowała świadomość i zainteresowanie Polaków tematyką OZE. W ramach projektu “Postaw na Słońce” uruchomiono informacyjną akcję społeczną oraz projekty edukacyjne w szkołach. W październiku 2014 w całej Polsce pojawiło się 300 bilboardów z kreacją Andrzeja Pągowskiego wyjaśniającą termin “Prosument”. Równolegle prowadzono aktywne działania informacyjne w mediach. Tematyka kampanii została poruszona w ponad 200 audycjach radiowych, publikacjach w prasie oraz w Internecie. Uruchomiono także stronę internetową kampanii, gdzie znalazło się m.in. sześć specjalnych kalkulatorów, dzięki którym można było wyliczyć zużycie energii elektrycznej w domu lub szkole, określić emisję CO2 oraz jego kompensację, czy wybrać panele fotowoltaiczne odpowiednie dla danego budynku. Równolegle z działaniami komunikacyjnymi Fundacja BOŚ uruchomiła ogólnopolski, bezpłatny konkurs internetowy dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W ramach projektu, przygotowano dwa niezależne konkursy (badawczy i filmowy), w których pula nagród wyniosła ponad 60 tys. zł. Młodzi ludzie z ponad 300 szkół przeprowadzali tzw. analizy energetyczne wybranych budynków, a następnie ćwiczyli wybór odpowiednich mikroinstalacji fotowoltaicznych. W konkursie filmowym młodzież została poproszona o przygotowanie własnych, edukacyjnych spotów filmowych wyjaśniających pojęcie “Prosument”.

“2 zł dla Zwierzaka”
Ideą inicjatywy “2 zł dla Zwierzaka” jest wsparcie ochrony jednego z gatunków dzikich zwierząt występujących w Polsce. To akcja typu “kupując – pomagasz” (Cause Related Marketing), w której Bank przekazuje na specjalny fundusz po 2 zł od każdej utrzymanej przez minimum miesiąc lokaty. Środki trafią do Słowińskiego Parku Narodowego na program odtwarzania populacji foki szarej w Bałtyku, prowadzony we współpracy ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu.

“eko-Polska.pl”
Ekologiczny portal społecznościowy “eko-Polska.pl” to internetowa platforma łącząca ludzi myślących “eko-pozytywnie”, którzy tworzą interaktywną mapę “eko-miejsc” i “eko-wydarzeń”, dzięki którym każdy może poczuć się bliżej natury i znaleźć miejsce na majowy piknik, trasę wycieczki rowerowej, czy też poznać nowy sklep ze zdrową żywnością lub restaurację slow-food.

Raport ekologiczny
Wśród wyróżnionych długoletnich praktyk BOŚ Banku znalazł się Raport Ekologiczny. Sporządzany jest nieprzerwanie od 1998 roku, prezentując proekologiczną działalność Banku.

Więcej informacji na www.bosbank.pl i www.fundacjabos.pl

Źródło: Bank Ochrony Środowiska

Udostępnij artykuł: