Pierwsza w Polsce bankowość mobilna dla przedsiębiorstw

Bankowość / Finanse i gospodarka

Bank Millennium przygotował i wprowadza na rynek pierwszą w Polsce aplikację mobilną umożliwiającą klientom korporacyjnym pełną obsługę rachunków firmowych.

Aplikacja służy do wykonywania operacji finansowych na kontach firmowych za pomocą telefonu komórkowego (Android/iPhone OS). Pierwsi Klienci testują już nowy system. Pełne wdrożenie oraz możliwość pobrania gotowej aplikacji już w grudniu.

Zdalna autoryzacja płatności w podróży służbowej to udogodnienie, o które nasi klienci pytali i na które czekali. Wierzę że managerowie, dyrektorzy finansowi i prezesi, spędzający po kilka tygodni w roku poza firmą będą aktywnie korzystać z nowego udogodnienia. Bank Millennium ma blisko 75 tysięcy klientów biznesowych, z czego zdecydowana większość korzysta już z kont internetowych. Potencjał jest więc ogromny. Wierzę, że 80% z nich aktywuje nową usługę i będzie korzystało z banku w telefonie – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej.

Nowa aplikacja mobilna Banku Millennium to nie tylko dostęp do informacji o stanie rachunków, kart kredytowych i lokat oraz wygodna mapa wskazująca najbliższy bankomat czy placówkę banku. Nowy system to możliwość zdalnego zarządzania finansami firmy, w tym możliwość przeglądania, autoryzacji oraz wysyłania zleceń płatniczych, a także inicjowanie przelewów krajowych i wewnętrznych między rachunkami firmy. Uprawnienia użytkowników do obsługi mobilnej są identyczne jak te w internetowym systemie Millenet.

Każdy użytkownik może też dostosować aplikację do swoich potrzeb. Dla bezpieczeństwa dostęp do systemu chroniony jest indywidualnym czterocyfrowym kodem PIN, wybieranym przez użytkownika w momencie konfiguracji usługi. Zlecenia autoryzowane są hasłami mobilnymi zdefiniowanymi w systemie Millenet. Dodatkowym narzędziem autoryzacji są także H@sła SMS. Dostęp do nowej usługi nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Aplikacje będzie można pobrać bezpłatnie w sklepach internetowych App Store i Google Play.

Główne cechy bankowości mobilnej dla przedsiębiorstw:

  • dostęp do rachunków firmy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • możliwość autoryzacji zleceń oczekujących z dowolnego miejsca
  • dostęp do produktów zgodny z uprawnieniami zdefiniowanymi w systemie Millenet
  • bezpieczeństwo transakcji
  • wsparcie systemów operacyjnych iOS i Android

Pełna lista funkcjonalności nowej aplikacji:

  • możliwość przeglądania, autoryzacji i wysyłania zleceń oczekujących (niezależnie od typu zlecenia), sprawdzenie bieżącego statusu oraz szczegółów autoryzowanych zleceń
  • przeglądanie listy rachunków bieżących, lokat terminowych, kart kredytowych i kredytów w ramach posiadanych uprawnień, sprawdzanie sald, przeglądanie historii operacji – wyszukiwanie transakcji na rachunkach według typu i daty transakcji, filtrowanie po nazwie beneficjenta i opisie przelewu
  • przeglądanie listy i szczegółów płatności nadchodzących
  • przeglądanie zablokowanych środków na rachunkach i transakcji oczekujących na kartach kredytowych
  • przygotowywanie płatności na rachunki wewnątrzfirmowe
  • dokonywanie przelewów krajowych, wraz z możliwością przekazywania ich do dalszej autoryzacji lub natychmiastowego autoryzowania i wysyłania (przelewy mogą być wykonywane także z wykorzystaniem listy beneficjentów w systemie Millenet)
  • podgląd listy odbiorców przelewów zdefiniowanej w systemie Millenet, wyszukiwanie odbiorców po opisie lub nazwie beneficjenta
  • podgląd i zrywanie lokat
  • pobieranie wyciągu łączonego dla kilku rachunków (format PDF)
  • sprawdzanie aktualnych kursów wymiany walut dla transakcji gotówkowych i bezgotówkowych
  • wyszukiwanie bankomatów i placówek Banku

Źródło: Bank Millennium

Udostępnij artykuł: