Pierwsze demo bankowości mobilnej SGB gotowe. Tak będzie wyglądać

Bankowość spółdzielcza

Oddział SGB-Banku
Fot. Materiały prasowe SGB-Bank

Prace nad aplikacją postępują zgodnie z harmonogramem. Jest to wynik współpracy zespołów z SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB, krakowskiej firmy Ailleron (dostawcy aplikacji dla banku) oraz Heuthes (integratora platformy BS API) i pozostałych uczestników platformy BS API. Dzięki przyjętemu modelowi działań, w banku została już zaprezentowana wersja demonstracyjna.

W sklepach aplikacja #SGB ma się pojawić w maju tego roku #SGBBank

Od strony klienta pokazuje ona podstawowe, ale istotne funkcje:

  • w pełni zdalny, dwutorowy proces aktywacji aplikacji mobilnej – dla klientów, którzy korzystają z bankowości internetowej SGB oraz dla tych, którzy takiego dostępu nie posiadają,
  • wyrażanie tzw. superzgody która jest niezbędna podczas wykorzystywania standardów PolishAPI oraz proces parowania urządzenia z aplikacją,
  • logowanie z wykorzystaniem biometrii (odcisk palca lub skan twarzy),
  • pobieranie danych klienta o rachunkach/kartach i ich prezentacja w aplikacji z uwzględnieniem najnowszych standardów UX, dzięki czemu korzystanie z aplikacji jest intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. 
Aplikacja SGB

Bank wykorzystuje mechanizmy i możliwości, jakie stwarza PSD2

Przede wszystkim jednak był to sprawdzian dla całego zaplecza, dzięki któremu bankowość mobilna działa, jest bezpieczna i prezentuje prawdziwe dane. Bank w celu pobierania danych klientów i prezentowania ich w aplikacji mobilnej w pełni wykorzystuje mechanizmy i możliwości, jakie stwarza PSD2, a konkretnie komunikację w ramach standardów PolishAPI, która w tej chwili testowana jest na danych ze 193 banków będących w Zrzeszeniu SGB. Jest to pierwsze wykorzystanie tego rozwiązania na taką skalę.

Aplikacja będzie regularnie rozwijana

Przygotowano całe środowisko teleinformatyczne oraz opracowano i przetestowano komunikację platformy BS API z dostawcami bankowości internetowej W najbliższym czasie do testów oddane będą komponenty związane z wszystkimi usługami okołokartowymi oraz BLIK. Najciekawsze spośród nich to proces automatycznego dodawania kart do cyfrowych portfeli Google Pay i Apple Pay z poziomu aplikacji mobilnej, czy też innowacyjne rozwiązanie zarządzania subskrypcjami, którego jak dotąd nie oferuje jeszcze żaden bank w Polsce.

Wydanie kolejnej wersji testowej z mocno rozbudowanymi funkcjami planowane jest na koniec lutego 2020. Natomiast w sklepach aplikacja ma się pojawić w maju tego roku. Oznacza to, że klienci wszystkich Banków Spółdzielczych SGB będą mieli dostęp do przyjaznej i funkcjonalnej aplikacji mobilnej. To efekt rozpoczętych w zeszłym roku zmian w Zrzeszeniu SGB.

Źródło: SGB-Bank SA
Udostępnij artykuł: