Pierwsze urodziny nowego SKO

Bankowość

Zrewitalizowane Szkolne Kasy Oszczędności mają już rok. W tym czasie dokonała się prawdziwa rewolucja w oszczędzaniu najmłodszych. Do nowego programu przystąpiło ponad 3,9 tysiąca szkół podstawowych, a liczba internetowych kont dzieci przekroczyła 135 tysięcy.

– Stale rosnąca popularność SKO jest najlepszym dowodem na to, jak udana okazała się rewitalizacja programu. Nowe, internetowe SKO odpowiada na potrzeby zarówno współczesnych uczniów, jak i szkół. Wierzę, że dzięki temu produktowi Bank skutecznie realizuje misję edukacyjną wśród najmłodszego pokolenia Polaków – mówi Małgorzata Kocoń, Dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.

W Programie SKO uczestniczy łącznie już 4,5 tysiąca społeczności szkolnych, co oznacza, że z PKO Bankiem Polskim oszczędza już co trzecia szkoła podstawowa w Polsce.

Prawie 135 tysięcy dzieci założyło zaś konto w serwisie internetowym SKO, który w pierwszym roku swojego istnienia nagrodzony został między innymi podczas VII Kongresu Gospodarki Elektronicznej w kategorii Projekt Roku, w 16. edycji konkursu „Lider Informatyki” w kategorii Bankowość i Finanse oraz w trakcie IV edycji plebiscytu Złoty Bankier 2012. W kwietniu br. SKO zdobyło także statuetkę „Lidera Świata Finansów” w kategorii najbardziej innowacyjny bank. Jurorzy konkursów doceniali innowacyjność produktu, przyjazny interfejs oraz wkład w edukację ekonomiczną najmłodszego pokolenia programu SKO.

– W ciągu zaledwie roku od momentu powstania program stał się synonimem nowoczesnej i praktycznej edukacji finansowej. SKO to pierwszy, lecz nie ostatni element oferty kierowanej do segmentu młodych klientów. Jest to część długoterminowej strategii, którą konsekwentnie realizuje Bank – mówi Adrian Adamowicz, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej.

W związku z pierwszymi urodzinami serwisu internetowego SKO, Bank wprowadził nowe funkcjonalności: SKO-wiczom towarzyszy Pancernik Hatetepes, który wie jak bezpiecznie wylogować się z serwisu i ostrzega przed wirusami. Ponadto użytkownicy serwisu mogą też powiadomić swoich znajomych o właśnie zdobytej odznace i innych sukcesach w oszczędzaniu za pośrednictwem serwisu Nasza Klasa, klikając w serwisie SKO w „ikonkę nk”.

Profil SKO „Szkoła Oszczędzania” w serwisie Nasza Klasa ma już ponad 63 tysiące fanów. Od marca ubiegłego roku ponad dwukrotnie zwiększyła się też liczba szkół „blogujących” z PKO Bankiem Polskim za pośrednictwem platformy SzkolneBlogi.pl – teraz jest ich już ponad 420. Wielkim sukcesem okazał się także dodatkowy konkurs „Zimowe Oszczędzanie z SKO”, do którego przystąpiło rekordowe 1913 szkół podstawowych z całej Polski. W czasie rywalizacji utworzono ponad 32 tys. rachunków SKO Konto dla Ucznia. Organizowane przez PKO Bank Polski konkursy pozwalają wspierać nie tylko rozwój samego SKO, ale także integrować całe społeczności lokalne zgromadzone wokół programu. W „Konkursie dla SKO” Bank wyróżnił ponad 300 szkół podstawowych, nagrodził też ponad 600 najaktywniejszych nauczycieli (Opiekunów SKO) w Konkursie DEN.

Działania służące upowszechnianiu wiedzy finansowej realizowane są przez PKO Bank Polski od początku jego istnienia. Program Edukacji Ekonomicznej Najmłodszych (PEEN) to kompleksowy projekt edukacyjny dla dzieci w wieku 5-13 lat, ich rodziców i nauczycieli. Jego głównym zadaniem jest przekazywanie podstawowej wiedzy z zakresu finansów, bankowości, kształtowanie nawyku oszczędzania i przedsiębiorczości oraz wyrabianie świadomości społecznej i obywatelskiej. Program jest realizowany w ramach wielu obszarów, między innymi wydawnictw, w tym poradnika ekonomicznego dla najmłodszych „Brawo Bank” (dodatek do „Poradnika Bankowego”, http://www.poradnikbankowy.pkobp.pl/). Dużą popularnością wśród najmłodszych cieszą się audycje radiowe „SKO – Słuchaj, Kalkuluj, Oszczędzaj” nadawane na antenie Jedynki Polskiego Radia w paśmie Jedynka Dzieciom (http//www.pkobp.pl/uczniowie-i-studenci/szkolne-kasy-oszczednosci/edukacja/audycje-radiowe/). Prowadzone w formule edutainmentu promują wśród najmłodszych ideę oszczędzania.

Udostępnij artykuł: