PKO Bank Polski nagrodzony za innowacje w obszarze bankowości społecznej

Z rynku

Oddział PKO BP
Źródło: PKO BP

Wdrożona w PKO Banku Polskim innowacyjna technologia wspierająca kształtowanie nawyku uśmiechu zajęła drugie miejsce w kategorii „bankowość społeczna, zrównoważona i odpowiedzialna”, konkursu „The Customer Insight and Growth Banking Innovation Awards” organizowanego przez Efma i Accenture.

Wdrożona w @PKOBP innowacyjna technologia wspierająca kształtowanie nawyku uśmiechu zajęła drugie miejsce w kategorii „bankowość społeczna, zrównoważona i odpowiedzialna”, konkursu organizowanego przez #Efma i #Accenture #PKOBP

O nagrodzie, w internetowym głosowaniu zdecydowała międzynarodowa społeczność przedstawicieli instytucji finansowych, doceniając społeczny wymiar rozwiązania – każdy uśmiech klienta oznacza drobną kwotę przeznaczoną przez bank na lokalny cel charytatywny.

PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego. Wykorzystuje wykraczający poza obszar finansów, potencjał technologiczny na rzecz budowy i wdrażania rozwiązań zwiększających poziom rozwoju sektora finansowego, gospodarki jak i jakości życia Polaków. Bank rozwija ofertę dostarczając klientom produkty i usługi odpowiadające ich oczekiwaniom, doskonali procesy i podnosi poziom obsługi. Realizuje projekty zwiększające zaufanie i satysfakcje klientów, działa etycznie i odpowiedzialnie angażując ich wokół inicjatyw społecznych.

Czytaj także: Alior Bank laureatem nagrody Efma. Doceniono projekt „Smartfonizacja” >>>

Oczekiwania klientów stale rosną

– Oczekiwania klientów stale rosną, równolegle pojawiają się nowe narzędzia usprawniające ich obsługę. W PKO Banku Polskim wiele uwagi poświęcamy budowaniu pozytywnych doświadczeń klienta, jak i pracownika, stawiamy na życzliwość w tej relacji oraz odważnie korzystamy z innowacji. Zastosowane przez nas rozwiązanie, choć wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, działa w gruncie rzeczy na prostej zasadzie – uśmiech rodzi uśmiech i wszyscy na tym korzystają – mówi Bartłomiej Jedliński, dyrektor Biura Jakości Sprzedaży w PKO Banku Polskim.

W ramach pilotażu, w wybranych oddziałach banku, na oznaczonych stanowiskach zainstalowane zostały specjalne sensory, które w czasie rzeczywistym analizują pozytywne emocje doradców i ich klientów. Rozwiązanie ma wymiar społeczny, ponieważ za każdy uśmiech klienta bank przeznacza drobną kwotę na lokalny cel charytatywny. Z kolei doradcy biorący udział w testach, za okazywanie uśmiechu otrzymują punkty, które mogą wymieniać na nagrody. Inicjatywa jest pozytywnie odbierana. Pracownicy sieci sprzedaży oddziałów i agencji aktywnie w niej uczestniczą, wspierając rozwój i promowanie kultury organizacyjnej oraz wartości z nią związanych.  

 

 

Współpraca ze środowiskiem startupów

Na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w banku duży wpływ ma współpraca ze środowiskiem startupów. W ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” bank poszukuje i wspiera rozwój perspektywicznych rozwiązań. Posiada pełną infrastrukturę umożliwiającą ich wdrażanie – program akceleracji, doświadczonych ekspertów, środowisko testowe oraz fundusz Venture Capital. Autorską technologię umożliwiającą kształtowanie nawyku uśmiechu, pod skrzydłami banku rozwija startup Quantum CX.

– PKO Bank Polski od kilku lat aktywnie wspiera polski ekosystem startupów. Dzięki naszej platformie „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” wyszukujemy na rynku najbardziej perspektywiczne rozwiązania, które później wdrażamy w banku – w taki sposób poznaliśmy właśnie startup Quantum CX, wspólnie z którym wykorzystujemy technologię do szerzenia życzliwości. Ta współpraca to jeden z wielu przykładów tego, jak nasza organizacja korzysta z najnowszych technologii, nie tyko do rozwoju cyfrowego biznesu, ale też budowania bankowości społecznej – mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

Konkurs „The Customer Insight & Growth Banking Innovation Awards” (wcześniej znany jako Distribution & Marketing Innovation Awards) to wspólna inicjatywa Efma i Accenture promująca innowacje w sektorze bankowym. Jego celem jest wyróżnienie najlepszych praktyk proklienckich w branży bankowej. W tegorocznej edycji o nagrody konkurowało ze sobą 616 innowacji z blisko 240 instytucji z 70 krajów.

Udostępnij artykuł: