PKO Bank Polski: usługi dodatkowe dostępne bez konta

Z rynku

PKO Bank Polski udostępnia bezpłatnie serwis iPKO osobom, które nie mają rachunku. Wystarczy, że odwiedzą dowolny oddział i podpiszą umowę o nadanie dostępu do serwisu. Dzięki temu mogą potwierdzać swoją tożsamość i korzystać z usług e-administracji, wymieniać waluty w kantorze online, uzyskać pełnomocnictwo do rachunku innego klienta, dostęp kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, czy składać wnioski online o kredyt hipoteczny. W najbliższym czasie zakres dostępnych usług będzie rozszerzany.

Aplikacja mobilna iPKO na telefonie komórkowym
Fot. Materiały prasowe PKO BP

PKO Bank Polski udostępnia bezpłatnie serwis iPKO osobom, które nie mają rachunku. Wystarczy, że odwiedzą dowolny oddział i podpiszą umowę o nadanie dostępu do serwisu. Dzięki temu mogą potwierdzać swoją tożsamość i korzystać z usług e-administracji, wymieniać waluty w kantorze online, uzyskać pełnomocnictwo do rachunku innego klienta, dostęp kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, czy składać wnioski online o kredyt hipoteczny. W najbliższym czasie zakres dostępnych usług będzie rozszerzany.

Klienci PKO Banku Polskiego od kilku lat korzystają z wygodnego dostępu do usług e-Urzędu i załatwiają swoje codzienne sprawy zdalnie. Teraz również osoby, które nie posiadają rachunku, mogą korzystać z bankowości elektronicznej iPKO i utworzyć e-Tożsamość. To bezpłatny cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który pozwala na załatwianie wybranych spraw urzędowych i komercyjnych online np. podpisywać dokumenty podpisem elektronicznym, korzystać z systemu e-zdrowia, wysyłać z profilem zaufanym pisma do urzędów, składać wnioski o dokumenty, zgłaszać narodziny dziecka, czy rozliczać podatki. Z e-Tożsamości, czyli cyfrowego odpowiednika dokumentu tożsamości, korzysta już 3 mln klientów.

Dostęp do kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir

Kolejnym udogodnieniem dla klientów korzystających z e-Tożsamości jest dostęp do usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir. Dostarczany przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim jako jedyny zgodnie z prawem działa jak podpis własnoręczny.

Czytaj także: W PKO Banku Polski nowe udogodnienia dla firm: otwarcie rachunku pomocniczego w iPKO lub IKO, co jeszcze?

- Jako technologiczny lider rynku bankowego w Polsce wierzymy, że bank może i powinien wspierać klientów nie tylko w kwestiach czysto finansowych. Rozwijamy nasze serwisy i cały czas dodajemy nowe usługi, bo chcemy żeby iPKO i IKO stały się centrum załatwiania życiowych spraw online - mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Możliwość wymiany walut online w kantorze walutowym

W bankowości elektronicznej osoby nieposiadające konta mogą również wymieniać waluty online w kantorze walutowym PKO Banku Polskiego, złożyć wniosek o kredyt hipoteczny, czy uzyskać dostęp do rachunku PPK, który jest prowadzony przez PKO TFI. Dostęp do serwisu iPKO umożliwia również zarządzanie rachunkiem innego klienta w ramach posiadanego pełnomocnictwa.

Żeby uzyskać dostęp do iPKO wystarczy podpisać w oddziale umowę o nadanie dostępu. Na spotkanie z doradcą można się teraz również umówić online: https://www.pkobp.pl/doradcaonline/

Udostępnij artykuł: